کشاورز گفت: توجه به مسائل آب و زیست محیطی باید در رأس کار قرار گیرد.

آقای کشاورز در همایش دانشگاهی بین المللی قنات جهانی بلدهمعاون وزیر جهاد کشاورزی: جامعه علمی کشور برای حل مسائل حوزه آب، باید بیشتر دخالت کندفردوس که امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در محل مجتمع شهید آوینی فردوس برگزار شد افزود: جامعه علمی کشور برای حل مسائل حوزه آب، باید بیشتر دخالت کند چرا که توان دولتی برای حل مشکلات این حوزه، محدود است .
وی گفت: باید بهتر و پایدارتر از قنات بلده فردوس  استفاده شود تا مردم منطقه بیشترین نفع و سود را از آن ببرند.
وی با بیان اینکه باید بتوان از آب بهترین استفاده را کرد بر مشارکت مردم و نهاد های خصوصی در این مورد تاکید کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشاورزی باید رویکرد های گذشته کنار گذاشته شوند و رویکرد گلخانه ای بیشتر مد نظر قرار گیرد گفت: راه توسعه ما در کشاورزی تکیه بر بهره وری است و در اولویت اول، بهره وری بر آب است.
کشاورز با اشاره به اینکه قنات بلده فردوس هم باید جامع دیده شود، گفت: مسئولان و کشاورزان منطقه باید محصولات پرآب را حذف کنند تا کشاورزی بسیار کارآمد و مبتنی بر بهره وری آبی داشته باشیم .

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه هم در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: باید مسئولان از این موقعیت ثبت جهانی قنات بلده برای رونق منطقه استفاده کنند و  مجلس هم باید کمک کند تا این امر مهم در کشور رونقی بیشتر پیدا کند.
امیرحسنخانی افزود: در حوزه آبخیزداری، مجلس یک قدم جلو گذاشته و اعتبارات خوبی اختصاص داده و این امر موجب شده مهاجرت معکوس شکل گیرد و قنوات خشکیده دوباره راه بیفتد و کار دوباره شروع شود.
وی بر بهره گیری هر چه بیشتر از ثبت جهانی قنات بلده تأکید کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله