نمانیده ولی فقیه در استان گفت : امروز همه مسئولان باید در موضوع وقف حساس و به دنبال احیا و توسعه وقف باشند.

، آیت الله عبادی در دیدار با مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه دشمنان در دوران پهلوی، به دنبال ضربه زدن به وقف بودند گفت: جمهوری اسلامی ایران احیا کننده وقف بود و امروز این شجره طیبه در حال رشد است.

وی به جایگاه بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این اماکن فرصتی مناسب برای آموزش‌های مختلف است که باید برای پر کردن اوقات فراغت مردم در آن بیش از گذشته برنامه ریزی شود.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز با اشاره به وجود ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه متبرکه در کشور گفت: امروز در کنار این بقاع علاوه بر فعالیت‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، قرآنی و اجتماعی، موضوع اشتغال نیز در دستور کار است.

حجت الاسلام نوروز پور با اشاره به ثبت ۸۵۰ وقف مهم و اثر گذار از سال گذشته در کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ابتدای کرونا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز  از صدور هزار و ۴۰۰ سند تک برگ و تبدیل ۴۵۰ سند قدیمی موقوفات به سند تک برگ در یک سال گذشته در استان خبر داد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور