مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی از پوشش ۹۸ و نیم درصدی شبکه‌های دیجیتال در این استان و عملکرد بالای آن نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

 

آینه دار مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه فنی در صدا و سیما، پوشش کامل شبکه‌های دیجیتال در استان و کسب حداکثری رضایت مردم است.

او افزود: پوشش شبکه‌های دیجیتال در استان در سال ۹۶ در سطح پایینی بود که با تلاش شبانه روزی همکاران ما در بخش‌های فنی صدا و سیما هم اکنون پوشش این شبکه‌ها در استان به ۹۸.۵ درصد رسیده است.

آینه دار بیان کرد: تولید آثار فاخر و تقویت این تولیدات، پیگیری مشکلات مردمی و به ثبات رساندن وضعیت شغلی کارکنان صدا و سیما از جمله دغدغه‌ها و برنامه‌های این مجموعه بزرگ رسانه‌ای است.

پیگیری مطالبات مردمی در اولویت برنامه سازی‌ها

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی همچنین ادامه داد: پیگیری مسائل و مشکلات مردم و تولیدکنندگان از دغدغه‌های اصلی صدا و سیما و خط قرمز رسانه است و امکان ندارد که در پیگیری این مطالبات کوتاهی صورت بگیرد.

او عنوان کرد: به طور مثال به صورت موضوعی، برای مسئله رفع مشکل برق رسانی به معادن استان در شش ماهه اول امسال ۴۰۰۰ دقیقه و همچنین در بحث انتقال صنوف آلاینده بیرجند نیز ۵۰۰۰ دقیقه برنامه در بخش‌های مختلف صدا، سیما و خبر تولید شده است.

آینه دار تصریح کرد: مورد دیگری که باید به آن توجه شود جا افتادن فرهنگ پاسخگویی بین تمام مدیران استانی است که البته این موضوع در دولت سیزدهم تقویت شده است، ولی هنوز به سطح ایده‌آل نرسیده‌ایم.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی در پایان گفت: سازمان صدا و سیما در بخشی از قوانین تکلیف دارد مطالبات و مشکلات مردمی را پیگیری کند و حتی به عنوان دستگاه نظارتی نیز باید فعال باشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور