#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۴۲ موکب استان در ایام اربعین حسینی با زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) در شهر کاظمین عراق مستقر می‌شود.

 سید محمدرضا طالبی در نشست ستاد اربعین استان که به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور همه استان‌ها و رئیس ستاد مرکزی اربعین برگزار شد افزود: کارها و اقدامات ستاد اربعین باید به‌صورت میدانی دنبال و نظارت شود و فقط روی کاغذ نباشد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های ثابت و سیار امدادی خراسان جنوبی آمادگی لازم را برای ارائه خدمات در این ایام داشته باشند تصریح کرد: جلسات کمیته‌های مختلف ستاد اربعین به‌موقع در استان برگزار و مصوبات این کمیته‌ها به نحو احسن اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: کوتاهی درخصوص اجرا نشدن مصوبات کمیته‌های ذیل ستاد اربعین قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اجرایی نشدن مصوبات و مشکلات پیش روی کمیته‌ها باید در اسرع وقت به ستاد اربعین منتقل شده تا راهکارهای لازم برای حل آن ارائه شود.

طالبی گفت: مساله حمل و نقل در زمینه جابه‌جایی زائران اربعین از اهمیت بالایی برخوردار است لذا باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود تا زائران ما دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات به زائران در شهر کاظمین ارائه شود افزود: اولین موکب خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی از ۱۰ شهریور ماه به کشور عراق اعزام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: لازم است مشکلات ارتباطی و اینترنتی در سایت کاظمین نیز پیگیری و رفع شود.

وی از آمادگی ۱۲۱ کامیون به‌صورت افتخاری و رایگان برای حمل اقلام و تجهیزات موکب‌های خراسان جنوبی به کشور عراق خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم در سایت استقرار موکب‌های استان در شهر کاظیمن توسط دستگاه‌های متولی در حال انجام است تا مطلوب‌ترین خدمات به زائران و مسافران ارائه شود.