رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی  از انجام یازده هزار و ۲۶۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در ایام نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی علی تهوری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت ، این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی و خدماتی از قبیل تعمیرگاه ها ، هتل ها ، رستورانها و واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک و کیف و کفش ، شیرینی و آجیل ، میوه و تره بار ، مواد پروتئینی و … وبه جهت جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح نظارتی ویژه نوروز صورت گرفته است.

تهوری خاطرنشان کرد در این بازرسی ها که توسط بازرسان این سازمان همراه با سایر دستگاههای مرتبط به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی وغیر صنفی بصورت موردی و در قالب ۱۲۵ گشت مشترک از واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی سطح استان انجام شده است تعداد ۴۲۹ تخلف در قالب ۳۸۵ پرونده تخلف تشکیل  وبه تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را یک میلیارد و ۹۹۳ میلیون و۴۹۴ هزار و۲۱۰  ریال عنوان کرد  وافزود از ۳۸۵ پرونده تشکیل شده پوشاک و کیف و کفش با ۵۸ پرونده  بیشترین و حمل و نقل بین شهری با ۱ پرونده کمترین تعداد پرونده های متشکله را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود  در صدر تخلفات صنفی صورت گرفته  در این ایام عدم درج قیمت با ۴۵ درصد بیشترین و گرانفروشی با ۱۶درصد ، قاچاق کالا با ۱۲ درصد ، عدم صدور فاکتور و کم فروشی و تقلب با ۸ درصد بترتیب  در رتبه های بعدی تخلفات صنفی سطح استان قرار دارند.

تهوری افزود در راستای بهره گیری از توان  و پتانسیل آحاد مردم  وبمنظور جلوگیری از تخلفات اقتصادی و صنفی طی این مدت ۶۲۳ مورد گزارش و شکایات از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ دریافت گردید که تمامی آن مورد رسیدگی قرار گرفتند .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله