مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۹ باب مدرسه در سطح استان احداث می‌شود، گفت: از این تعداد ۹۲ باب مدرسه با مشارکت خیران خواهد بود.

محمود چاوشان، امروز دوشنبه ۱۹خرداد در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد احداث دارالقرآن شهر درح شهرستان سربیشه با مشارکت کمیته امداد خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین سالانه تعهد خیرین مدرسه‌ ساز در استان ۲۴ میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: از سال ۸۴ همزمان با مستقل شدن استان تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز تعهد داشته اند که بالای ۷۰ درصد از آن محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس در حال ساخت با مشارکت خیران احداث می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ خیر مدرسه ساز در استان فعالیت دارند که ۶۵۰ خیر حقیقی و مابقی حقوقی هستند.

چاوشان با بیان اینکه بر اساس ماده ۶۳ قانون ششم توسعه کشور سهم اعتباری دولت در اجرای طرح‌های مشارکتی مدرسه‌سازی ۷۰ درصد است، ادامه داد: در همین راستا مشارکت خیرین در تکمیل پروژه های دولتی به میزان ۳۰ درصد موجب نام گذاری مدرسه تکمیل شده با نظر خیر مربوط خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری جهش مدرسه سازی را با کمک خیرین در خراسان جنوبی خواهیم داشت، افزود: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه‌های مدرسه سازی در سطح استان هزینه شود.

چاوشان به مشارکت دولت در مدارس خیر ساز اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان دولت به مدارس خیر ساز کمک کرده که این مبلغ امسال به ۳۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های نگهداشت خیرین در استان به ثمر رساندن پروژه‌ها در حداقل زمان است، بیان کرد: پروژه حیات طیبه شهرستان قاین به مساحت ۳ هزار متر مربع با مشارکت خیرین در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۶ کلاس در بیرجند دو نوبته است، یادآور شد: همچنین با کمبود ۲۴۰ کلاس درس مواجه هستیم و ۱۳ درصد کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی تخریبی و ۴۵ درصد نیز به مقاوم‌سازی نیاز دارد.