رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۲ بهمن در ۱۰۰ نقطه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد ملایی روز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی آیین راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: سخنران این آیین محوری در شهر بیرجند سردار سرتیپ اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: ۲۵ کارگروه مختلف دانشجویی، جوانان و قشرهای دیگر در استان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و برنامه‌های مختلفی توسط این کارگروه‌ها در استان در دست اجرا است.

ملایی با بیان اینکه یادواره شهدا در قالب طرح لاله‌های روشن در اکثر مدارس استان همزمان با سراسر کشور در ۱۶ بهمن توسط کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مراسم در بیرجند در مدرسه شهید راشدی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: مراسم غبارروبی مزار شهدا در روز پنجشنبه (۱۷بهمن) در بیش از ۵۰۰ گلزار مطهر شهدا استان برگزار خواهد شد و این مراسم در بیرجند در قطعه یک و ۲ گلزار شهدا با محوریت قطعه یک راس ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال یوم الله ۲۲ بهمن با اربعین سردار دلها و همرزمانش تقارن یافته که تمامی راهپیمایی‌ها در سراسر استان با محوریت تبیینی بیانیه گام دوم انقلاب، حضور حداکثری مردم در انتخابات، سردار دلها و مقاومت و جهاد برگزار خواهد شد.

ملایی با اشاره به اینکه اجرای گلبانگ الله اکبر و نورافشانی در روز دوشنبه (۲۱ بهمن) ساعت ۲۱ از برنامه‌های محوری است که همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: این مراسم در شهر بیرجند با تلاش ویژه کارگروه اماکن مقدسه و ارتش استان در ساعت ۱۹:۳۰ در محل امامزادگان باقریه آغاز خواهد شد و پس از سخنرانی و مداحی همزمان با طنین بانگ الله اکبر، آسمان بیرجند نیز نورباران خواهد شد.

وی گفت: به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام محور مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ بهمن به استثنای سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم‌هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد که این مراسم محوری در شهر بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در استان روز پنجشنبه ( ۲۴بهمن) ساعت ۹ صبح در محل مصلی المهدی (عج) برگزار می شود.