صنعتگران و هنرمندان واجد شرایط خراسان جنوبی پیرو وعده رئیس جمهور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

، حسین فولادی معاون صنایع دستی ادراه کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی گفت:  پیرو وعده رئیس جمهور مبنی بر پوشش بیمه‌ای برای ۱۰ هزار نفر از هنرمندان و شاغلان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری و با توجه به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر تامین مالی موضوع، همه صنعتگران و هنرمندان واجد شرایط استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

فولادی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی شاغلان صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان موضوع عدم پوشش بیمه‌ای و وضعیت بازنشستگی این قشر از تولیدکنندگان کشور است که با قول مساعد رییس جمهور هفته گذشته بیمه صنعتگران و هنرمندان به تصویب هیئت دولت رسید.

وی از تمام صنعتگران واجد شرایط خواست: تا شنبه ۳۰ دی با مراجعه به ادارات و نمایندگی‌های شهرستان‌ها نسبت به ارائه درخواست و ثبت نام اقدام کنند.

فولادی با اشاره به شرایط صنعتگران و هنرمندان برای بهره مندی از بیمه اجتماعی اشاره کرد و افزود: صنعتگران باید فاقد بیمه پایه و دارای مجوز دارای اعتبار باشند و حداقل یک دوره مجوزشان تمدید شده باشد. یا دارای حداقل ۵ سال سابقه فعالیت باشند.

معاون صنایع دستی ادراه کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: دارندگان درجه هنری، دارای مهر اصالت، سرپرست خانوار و بازه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال دارای اولویت هستند.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور