– مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: این نهاد در سال مالی جاری برای اجرای تعهدات خود در تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش دُرح شهرستان سربیشه ۳۴ میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌کند.

رضا سلم‌آبادی روز شنبه درباره اجرای تفاهم‌نامه کمیته امداد و استانداری که سال گذشته امضا شد، به خبرنگار ایرنا گفت: درخصوص توسعه بخش درح تاکنون ۳۰ قرارداد با ۱۴ دستگاه‌ اجرایی منعقد شده که سهم کمیته امداد در این قراردادها ۲۸ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان است.

وی افزود: تاکنون کمیته امداد بابت سهم ۲۰ درصد پیش پرداخت اولیه این قراردادها، پنج میلیارد و ۹۹۱ میلیون تومان معادل ۲۶ درصد کل مبالغ قراردادها را به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تعهدات کمیته امداد درخصوص اجرای پروژه‌های صدا و سیما، چمن مصنوعی روستای گلوباغ و خودروی حمل زباله شهرداری درح به مبلغ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به طور کامل اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تعهد کمیته امداد برای سال جاری در سند توسعه بخش درح مبلغ ۳۴ میلیارد تومان است که در صورت تامین سهم دستگاه‌های اجرایی به طور کامل پرداخت خواهد شد.

سلم‌آبادی افزود: سهم تعهدات بلاعوض کمیته امداد در این سند توسعه ۱۱۴ میلیارد و ۳۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان – ۱۵ مهر ۹۸ – برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح سربیشه، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه و بنیاد علوی برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین توسعه انتخاب شدند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهرستان مرزی سربیشه با سه بخش مرکزی، مود و درح در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.