فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: در عملیات ماموران پلیس در شهرستان قاینات یک باند بزرگ مواد مخدر متلاشی و در بازرسی از ۲ خودروی سواری، ۹۲۰ کیلوگرم حشیش و ۱۴۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار ناصر فرشید روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مبارزه با پدیده شوم و خانمان‌سوز مواد مخدر، ماموران انتظامی پاسگاه “بیهود” شهرستان قاینات هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به ۲ سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به رانندگان خودروها دستور ایست دادند.

وی افزود: رانندگان خودرو با بی‌توجهی به فرمان ایست ماموران به سرعت از محل متواری شدند و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها متواری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در این عملیات جان برکفان نیروی انتظامی ضمن دستگیری چهار قاچاقچی مواد مخدر و انهدام این باند، در بازرسی از خودروها ۹۲۰ کیلوگرم حشیش و ۱۴۰ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر در شهرستان قاینات کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد در این شهرستان رشد داشته است.

سردار فرشید با بیان اینکه در این عملیات ضمن توقیف ۲ خودرو، چهار نفر از اعضای باند دستگیر شدند افزود: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در تمامی نقاط این استان پهناور اجازه نخواهد داد که قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت در هیچ نقطه‌ای احساس امنیت و آرامش کنند و برخورد پلیس با آنان ضربتی و قاطع خواهد بود.