فرماندار بیرجند با صدور اطلاعیه‌ای از دهیاران خواست در روستاها با تجهیزات در اختیار به صورت آماده باش برای حوادث احتمالی ناشی از سیل آمادگی داشته باشند.

علی ناصری روز دوشنبه در این اطلاعیه که از طریق صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد، اظهار داشت: با توجه به اخطاریه جدی هواشناسی مبنی بر پیش بینی رگباری، بارش شدید و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی و گرد و خاک امروز تا صبح فردا (سه‌شنبه)، لازم است دهیاران به عنوان مدیر بحران روستا با آماده باش کلیه امکانات و ماشین آلات در اختیار دهیاری‌ها و شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش و نیز ماشین آلات مردمی موجود در روستاها، تدابیر لازم و اقدام به موقع با همکاری دستگاه‌های امدادی را اتخاذ و هرگونه حادثه را بلافاصله به ستاد مدیریت بحران فرمانداری و بخشداری منعکس کنند.

سامانه بارشی روز شنبه دوم فروردین وارد خراسان جنوبی شد و فعالیت آن به صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، بارش باران و در مناطق مستعد بارش برف و تگرگ ادامه یافت.

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌های پرحجم امروز (دوشنبه) و فردا در نوار شرقی از جمله خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شمال‌ شرق کشور فعال است و شدت می‌گیرد.

با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان و صدور اخطاریه هواشناسی از روز شنبه، ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی شامل نیروهای راهداری، تکنسین‌های اورژانس، پلیس راه، آتش‌نشانی و هلال احمر تا فردا (سه‌شنبه) آماده باش هستند.

بارش شدید باران در برخی مناطق خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های طبس و فردوس موجب جاری شدن روان آب شده است.

آبنماهای چند مسیر در استان امروز دچار آب گرفتگی و محور ده محمد به طبس به دلیل بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب به طور موقت بسته شد.

همچنین امدادگران هلال احمر به ۶ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان طبس امدادرسانی کردند.