#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: واکسن کووبرکت نوبت اول برای افراد بالای ۴۰ سال در مرکز تجمیعی غدیر بیرجند تزریق می‌شود.

غلامرضا شریف‌زاده  از اختصاص محموله جدید واکسن به استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: دیروز (شنبه) محموله جدید واکسن شامل ۴۰ هزار دُز واکسن سینوفارم به علاوه ۸ هزار و ۲۰۰ دز واکسن اسپوتنیک نوبت اول و ۸ هزار و ۲۰۰ دز اسپوتنیک نوبت دوم وارد استان شد.

وی افزود: بلافاصله بعد از ورود واکسن سینوفارم و اسپوتنیک به استان توزیع بین شهرستان‌ها انجام شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: سهمیه جدیدی هم به ما تعلق گرفته که شامل واکسن سینوفارم، آسترازنکا و کووبرکت است که تا پایان هفته وارد خراسان جنوبی خواهد شد و پس از ورود به استان بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از هم‌استانی‌ها داوطلب واکسن کووبرکت نوبت اول هستند، تا امروز سن بالای ۶۰ سال واجد شرایط برای نوبت اول بودند و از فردا (دوشنبه ۱۲ مهر ماه) در مرکز تجمیعی غدیر بیرجند، واکسن کووبرکت نوبت اول برای افراد بالای ۴۰ سال تلقیح خواهد شد.

شریف‌زاده افزود: درخصوص ۸ هزار و ۲۰۰ دز واکسن اسپوتنیک که وارد استان شده نیز در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و هم‌استانی‌هایی که متقاضی تزریق واکسن اسپوتنیک هستند می‌توانند برای دریافت این واکسن مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: برای تمامی افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کردند، نوبت دوم را حفظ کردیم و قطعا در محموله جدید که تا آخر هفته به استان وارد خواهد شد، طوری برنامه‌ریزی شده که سهمیه واکسن نوبت دوم را حفظ کنیم تا مشکلی برای نوبت دوم ایجاد نشود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا درباره پوشش واکسیناسیون در استان خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه تزریق نوبت اول واکسن به حدود ۶۸ درصد در سطح استان رسیده که درصد قابل قبولی است.

وی افزود: اگر روند واکسیناسیون همین طور ادامه پیدا کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته از ۷۰ درصد عبور خواهیم کرد.