رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت زرشک بی دانه از ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیرکشت باغ‌های خراسان جنوبی آغاز شده است.

غلامرضا قوسی کرد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۳۰ تن زرشک از سطح زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۱ هزار و ۸۷۱ تن زرشک برداشت شود، افزود: بیشترین سطح زیرکشت زرشک مربوط به قاینات با ۵۴۹۷ هکتار است و امسال با افزایش سطح بارور و بارندگی‌ها شاهد افزایش تولید این محصول هستیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهره‌برداران این محصول در استان ۵۰ هزار خانوار هستند، تصریح کرد: خراسان جنوبی با ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ زرشک و ۲۱ هزار تن برداشت سالانه محصول، ۹۸ درصد زرشک تولیدی کشور را در اختیار دارد.

قوسی ادامه داد: شهرستان زیرکوه رتبه دوم تولید این محصول را در استان نه تنها از نظر تولید بلکه به لحاظ خرید و فروش انواع زرشک پفکی و معمولی داراست.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی این است که برداشت زرشک امسال در زیرکوه نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته ‌باشد، ادامه داد: علت این کاهش خسارت ۱۵ درصدی از ابتدای امسال بر اثر سرما و کاهش برداشت به خاطر سال آوری محصول است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: برداشت این محصول در خراسان جنوبی تا نیمه آذرماه ادامه دارد و سال گذشته ۱۸ هزار و۸۳۰ تن زرشک از سطح زیرکشت این محصول برداشت شد.