مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: گردشگری تعالی بخش با موضوع صحرای طبس در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا مکان های نزدیک این منطقه به عنوان تورهای گردشگری یک روزه مورد استقبال افراد قرار گیرد.

محمدرضا فخر روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: گردشگری تعالی بخش شامل گردشگری زیارتی، بصیرتی و سیاحتی و تفریحی است.
وی اظهار داشت: بحث دانشنامه دفاع مقدس شناسنامه خراسان جنوبی در حوزه دفاع مقدس است و یکهزار و ۸۰۰ مدخل مرتبط با دفاع مقدس و خراسان جنوبی آماده کرده ایم که ۴۰۰ مدخل مورد تصویب تهران قرار گرفت و باید برای آنها مقاله و کتاب نوشته شود لذا همه دستگاه های مربوط در شناساندن ایثارگری های مردم در حوزه دفاع مقدس ورود کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در هشت سال دفاع مقدس ۲۵ هزار نفر از این استان در قالب رده های مختلف بسیج، سپاه، ارتش، ناجا و … در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند و باید این مطالب به عنوان یک دانشنامه دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته و انجام شود.
وی افزود: دستگاه های مربوط مطالب و مدخل های مرتبط با حوزه کاری خود را تصدی گری کرده و انجام دهند.
فخر اظهار داشت: شورای علمی و برنامه ریزی دانشنامه دفاع مقدس با همکاری استادان دانشگاه بیرجند تشکیل شده و از علمی ترین شوراهای دانشنامه در کشور است.
وی گفت: ۲۳۵ عنوان مداخل دفاع مقدس در زمینه شهدای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داریم و ضرورت دارد مسئولان مربوط مباحث سپاه و ارتش را پیگیری کنند چون بحث بسیج را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی پیگیری می کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این استان گردان های تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس داشته است که این گردان ها از مداخل دفاع مقدس هستند و همه ارگان های نظامی و بنیاد شهید در بحث مداخل با ما همکاری کنند.
وی افزود: در زمینه موزه دفاع مقدس ۲ طرح مصوب کشوری داریم که موافقت نامه آنها هر سال صادر شده اما به دلیل مشکل بودجه ای تکمیل نشده است.
وی اظهار داشت: موزه استکبار ستیزی صحرای طبس و موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس ۲ طرح یادشده در حوزه موزه دفاع مقدس استان است.
وی یادآور شد: زمین مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در مرکز استان ۱۳ هکتار است که ۶ هزار متر مربع زیربنای برای آن پیش بینی شده و در حال حاضر ۷۰۰ متر مربع فونداسیون اداری این زمین انجام شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مجموع اعتباری که تا پایان پروژه برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیش بینی شده هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که برای سال ۱۳۹۷ فقط ۷۵ میلیون تومان گذاشته شده بود و آن هم محقق نشد.
وی گفت: موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس مدتی است که معطل مانده و ۲ نفر نیروی قراردادی به عنوان نگهبان در آن مکان داریم که این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری های انجام شده قرار است یک میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به این پروژه اختصاص یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترامپ به عنوان بزرگ ترین تروریست عالم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می خواند و یکی از مباحثی است که نشان دهنده عمق ددمنشی شیطان بزرگ و عناد آن نسبت به این نهاد برخاسته از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
فخر اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یکی از سازمان های زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است و در استان ها شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ریاست استاندار برگزار می شود.
وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از یادگاران فرهیخته و نخبه دفاع مقدس، راهیان نور و … از اهداف اصلی این اداره کل است.
فخر افزود: پنجم اردیبهشت ماه سالگرد شکست مفتضحانه مزدوران آمریکایی به صحرای طبس است که هواپیماهای آمریکایی آنجا زمین گیر شد و امام خیمینی (ره) در این خصوص می فرمایند شن ها مامور خداوند بودند.
وی گفت: هر سال پنجم اردیبهشت ماه در محل صحرای طبس برنامه هایی را انجام می دهیم و سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به عنوان سخنران کشوری این مراسم است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: سال قبل با پوشش خوب صوتی و تصویری صداوسیما برنامه واقعه طبس پوشش خوبی داشت و هم در سطح کشور و هم بین الملل بازخورد خوبی داشت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله