استاندار خراسان جنوبی در دیدار با هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان استان تأکید کرد:
✅ استفاده از ساختمان‌های بلااستفاده دانشگاه ها و مجموعه های دولتی به جای ساخت و سازهای جدید
?نشست «هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان استان» با استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.
محمد صادق معتمدیان با اشاره به مشکلات مورد بحث در جلسه اظهار داشت: کمبود کادر آموزشی و مشکلات مربوط به جذب، در سطح کشور وجود دارد و مختص به خراسان جنوبی نیست.
?وی افزود: مجوزهای استخدام را از طریق وزارتخانه و سازمان استخدامی پیگیری خواهیم کرد، اما باید از ظرفیت‌های موجود در استان مانند ماده ۲۸ و جذب دانشجو استفاده شود.
?معتمدیان ادامه داد: توسعه و ساخت و ساز فضاهای آموزشی، سیاست کشور نیست و با توجه به کمبود نقدینگی و سیاست‌های انقباضی، باید از ظرفیت موجود و ساختمان‌های بلااستفاده دانشگاه ها و مجموعه های دولتی استفاده کرد.
?استاندار خاطرنشان کرد: برخی فضای آموزشی در استان خاک می خورد و از طرفی شما به دنبال ساختمان هستید، این در حالی است که اختیار فضاهای بدون استفاده دانشگاهی با استان نیست، اما در مجموعه اداری آمادگی داریم ساختمان‌های بلااستفاده را واگذار کنیم تا این مشکل برطرف گردد.
?نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: ضروری است کمیته ای تشکیل شده نیازهای دانشگاه را در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پایش و ارزیابی کند، تا پس از کار کارشناسی در این جلسات تصمیم سازی شود.
?شایان ذکر است: هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان نیز در این جلسه مسائل و مشکلات موجود را با استاندار خراسان جنوبی در میان گذاشتند.