#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت واحدهای پرخطر یا ممنوع در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز، موارد را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا اقدامات قانونی انجام شود.

علی تهوری روز سه‌شنبه با اشاره به مصوبات جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی و سایر بنگاه‌های اقتصادی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان بهداشت و پلیس اماکن بر تعطیلی واحدهای پرخطر در شهرهای نارنجی و قرمز نظارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده فعالیت‌های این واحدها نسبت به پلمب براساس ضوابط اقدام می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به نظارت‌های ویژه بر عملکرد واحدهای صنفی با ریسک بالا مانند نانوایی و آرایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بازرسان این سازمان، صبح و بعدازظهر برای دریافت شکایت‌های مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ فعال هستند.

وی بیان کرد: هم‌ استانی‌ها در صورت مشاهده رعایت نشدن نکات بهداشتی در واحدهای صنفی دارای فعالیت، برای تسریع در رسیدگی و اثربخشی آنی ابتدا موارد را به بازرسان بهداشت گزارش دهند و در صورت مشاهده فعالیت واحدهایی مانند تالارها که در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده‌اند، از طریق سامانه ۱۲۴ اقدام کنند.

فعالیت تالارها در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی استان به لحاظ شیوع کرونا ممنوع است.

استاندار خراسان جنوبی در نشست هفته جاری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: براساس گزارش‌های رسیده درخصوص شیوع بیماری و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در برخی اماکن تجمعی، مجموعه بازرسی و حوزه بهداشت مکلفند سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۹۰ که وظیفه دریافت شکایت‌های مردمی را دارند، فعال‌تر کنند.

محمدصادق معتمدیان افزود: اپراتورهای این سامانه‌ها باید در همه شرایط پاسخگو باشند و تیم‌های کنترل و بازرسی هم آمادگی لازم برای اقدام را داشته باشند تا به محض دریافت شکایت وارد عمل شوند.

وی به تکلیف فرمانداران در این زمینه اشاره کرد و فعال‌تر کردن تیم‌های نظارتی در همه مناطق را خواستار شد.

به استناد مصوبات بیست و چهارمین جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا، تالارهای پذیرایی در شهرستان‌های کم‌خطر و با خطر متوسط (وضعیت سفید و زرد) با ظرفیت ۵۰ درصد و با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود.

در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های درمیان و سرایان در وضعیت سفید (کم‌خطر) قرار دارند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواخر فروردین تا اوایل خردادماه امسال در خراسان جنوبی روند کاهشی نسبتا ثابت داشت اما از نیمه خرداد امسال دوباره صعودی شده است.