مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۵۲ هزار و ۴۳۳ تماس با سامانه سامد (۱۱۱) برقرار و پرونده آنها ثبت شد.

عباسعلی ملکی افزود: بیشترین درخواست‌ها در حوزه کمک‌های مالی، تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال بوده است.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های تعداد زیادی از مردم استان در قالب‌ نامه از رئیس جمهور است اظهار داشت: از این تعداد ۳۴ هزار نامه تاکنون بازگشایی و پرونده آنها ثبت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گفت: علاوه بر این در سفر رئیس جمهور، ۲۸ میز ارتباط مردمی در ادارات مختلف استان با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرا، معاونان رئیس جمهور و روسای دستگاه‌های اجرایی برپا شد که از این طریق نیز ۱۱ هزار و ۳۶۰ درخواست به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی درخواست‌ها در میزهای خدمت مربوط به وزارت راه و شهرسازی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و وزارت کشور بوده است.

ملکی گفت: سامانه سامد (ارتباط مردم با دولت) در آستانه دومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۳ آذر به‌طور ویژه برپا شد که تا شب گذشته از ساعت هشت تا ۱۸ ارتباطات مردمی دستگاه‌های اجرایی و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پاسخگویی برخط انجام شد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز با حضور در دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی، از نحوه پاسخگویی به مطالبات مردم در میزهای ارتباطات مردمی بازدید کرد.

حجت‌الاسلام احمد صالحی در این بازدیدها علاوه بر گفت و گو با مردم از چگونگی پاسخگویی به مشکلات و درخواست‌های مطرح شده توسط مراجعین به میزهای ارتباطات مردمی ابراز رضایت کرد.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه ۲۴ آذر ماه وارد بیرجند شد و دیدار مردمی در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های روز اول سفر بود.

آیت الله رئیسی صبح جمعه با بالگرد راهی روستاهای مرزی شد و در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه حضور یافت سپس به شهرستان نهبندان رفت و در میان استقبال گسترده مردم در مصلای این شهر سخنرانی کرد.

وی در بازگشت به بیرجند در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در محل استانداری برگزار شد، شرکت کرد و نشست خبری آخرین برنامه رئیس جمهور بود.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود و ۱۰۶ مصوبه برای استان به همراه داشت.