مروری برعملکرد مهندس #شفیعی فرماندار خوسف به بهانه اضافه شدن #ماژان به عنوان دومین شهر به شهرستان #خوسف

?آهنگ توسعه خوسف با گام استوار فرماندار جوان و سخت کوش شهرستان تند تر مینوازد
این روزها در هیاهوی مشکلات اقتصادی مردم خبرهایی خوشحال کننده از شهرستان خوسف به گوش میرسد خبرهایی که با رقه های امید را در شهرستان عناب و گل نرگس و ابن حسام در چشمان منتظر و سخت کوش این شهرستان مرزی نشانه رفته است.
جذب بیشترین سرمایه گذاری خارجی با پیگیری راه اندازی چهار کانه چدن، فولاد، میلگرد و نورد در شهرک شهید رحمانی با سرمایه گذارانی از کشور چین با سرمایه گذاری بیش از یکصد میلیون دلار و احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی در دشت بارنده خوسف توسط سرمایه گذارانی ۱۴ میلیون یورویی از کشور آفریقای جنوبی و سرمایه گذاری های داخلی در بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور در منطقه آرک ، احداث کارخانه های بنتونیت ، پودر لاستیک خودروهای فرسوده، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و … قسمتی از واحدهای در دست احداث در شهرستان خوسف می باشد
معادن دیگر ظرفیت شهرستان خوسف می باشد و کارخانه های استحصال و فرآوری معادن طلای شادان و کودکان با سرمایه گذاری داخلی در حال احداث می باشد که با بهره برداری از آنها برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی فراهم خواهد شد.
گردشگری حلقه دیگر توسعه شهرستان خوسف می باشد از روستاهای هدف گردشگری آرک و بین آباد و خور تا جاذبه های طبیعی همچون دق و کویر اکبرآباد و گواب خوسف تا گردشگری مذهبی همچون مزار شاه سلیمان علی (ع) و مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیز و مزار حضرت ابوالقاسم(ع) روستای نصرآباد همه ظرفیت هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
گردشگری طی سه سال اخیر در شهرستان رشد چشمگیری داشت و میزان بازدید از جاذبه های گردشگری طی دو سال بیش از ۵ برابر رشد داشته است که این موضوع جز با حمایت از سرمایه گذاری و جذب گردشگر محقق شده است.
از نظر میزان جذب تسهیلات اشتغال روستایی نیز خوسف در بین شهرستان های استان پیشتاز بوده و توانسته بیشترین میزان اعتبارات را جذب و معرفی نماید هر چند خوسف از نظر وسعت سومین شهرستان وسیع استان می باشد اما از نظر جمعیت دهمین شهرستان استان می باشد که این خود نشان از تلاش وافر مجموعه فرمانداری و دستگاه های اجرایی شهرستان به مدیریت محمد شفیغی است.
در خصوص زیرساخت ها عملیات گاز رسانی به تمام روستاهای نیز تا قبل از ورود شفیعی فقط ۱۲ روستا و فقط ۲۵ درصد جمعیت شهرستان از نعمت گاز برخوردار بودند که با پیگیری های انجام شده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال معادل ۹۰ درصد جمعیت شهرستان گاز رسانی خواهد شد
روستای معدن قلعه زری در فاصله ۲۰۰ کیلومتری خوسف مزکز شهرستان و روستاهای خور و نوغاب و سروباد در فاصله ۷۰ کیلومتری کمتر کسی فکر میکرد که طی دو سال به آنها گاز رسانی شود که این موضوعات در حال محقق شدن است.
از موضع دیگر در راستای اجرای برنامه های شاد و جشنواره های فرهنگی و ورزشی کمتر شهرستانی در استان است که به اندازه این شهرستان در تک تک روستاها برنامه هایی اجرا کرده باشد.
اینک نیز ارتقای روستای ماژان به شهر اتقاق میمون و مبارک دیگری است که رقم خورد و در حوزه سیاسی توانسته اند مجوز ارتقای این روستا اخذ شود و آرزوی دیرینه مردم این بخش از شهرستان برآورده شده است.