مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از آغاز گام دوم رزمایش ایران همدل در استان خبر داد و افزود: رفع نیازهای همه جانبه خانوارهای نیازمند ، در گرو نگاه جدید به کمک های مومنانه است.
رضا سلم آبادی ، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: انشاا… بر اساس هدف گذاری صورت گرفته شده با مشارکت خیران ، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد ۴۶ هزار بسته معیشتی و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.
سلم آبادی با اشاره به اینکه در گام اول ایران همدل بیش از ۴۳ هزار ۴۰۰ سبد معیشتی و همچنین ۲۹۱ هزار و ۵۵۹ پرس غذای گرم با اولویت خانواده های ایتام، بیماران صعب العلاج ، زنان سرپرست خانوار و سالمندان توزیع شد.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شده در مرحله دوم که از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر ادامه خواهد داشت با مشارکت خیران، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد ۴۶ هزار بسته معیشتی و ۵۰۰ پرس غذای گرم در بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.
وی ارزش هر سبد معیشتی را ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در طرح احسان حسینی ۷۲ آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری برنامه ریزی شده و امیدواریم با هم افزایی با موسسات خیریه و گروه های جهادی بتوانیم در جهت رفع مشکلات پیش روی خانواده های نیازمند تلاش کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند و از طرفی در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و نیاز بسیاری از دانش آموزان تحت حمایت بهره مندی از روش های جدید آموزشی از قبیل استفاده از آموزش های فضای مجازی است و امیدواریم با تعامل و همراهی خوب خیرین و موسسات خیریه و نگاهی جدید به کمک های مومنانه بتوانیم با تهیه گوشی های هوشمند در جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان تحت حمایت و رفع نیازهای همه جانبه خانواده های تحت حمایت گام برداریم.