استاندار خراسان جنوبی گفت: بازخوانی حماسه‌آفرینی‌های آزادگان همواره نقشه راه ما در عبور از گذرگاه‌های سخت و حساس تحریم‌ها، تهدیدها، تنگناها و دشواری‌های ناشی از کینه‌توزی و عداوت ابرقدرتان دنیا است.

“حمید ملانوری” روز دوشنبه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در پیامی با این فراز از بیانات مقام معظم رهبری که “شما آزادگان، باید هر کدام مثل ستاره‌ای بدرخشید و مظهر و سرمشق و نمونه‌ وفاداری به آرمان‌های اسلام و اصرار بر پیمودن راه انقلاب و کانون روشنگری علیه مطامع استکبار باشید” افزود: ۳۱ سال پیش در چنین روزی – ۲۶ مرداد ماه – ایران اسلامی، شاهد بازگشت غرورآفرین اولین گروه آزادگان به آغوش میهن بود، دلیرمردانی که مشقت سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق را “اَحلیَ مِن عَسَل” دانسته، با تکیه بر ایمان الهی، شدیدترین شکنجه‌های دشمن را به جان خریدند اما به ارزش‌های امام و انقلاب پشت نکردند.

وی اظهار داشت: آزادگان با سرباز زدن از سازش با متجاوزین به کیان وطن، با نجابت و صلابت، آزادگی خود را به اثبات رساندند تا تعریفی جامع از واژگان ایثار، شجاعت، استقامت و پایمردی را در ادبیات دفاع مقدس به یادگار گذارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بدون تردید آرامش، آسایش و عزت امروز ایران اسلامی، مرهون و مدیون رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و فداکاری‌های مردان مردی است که در مقابل دشمنان تا بُن دندان مسلح، از هستی خود گذشتند تا آوازه غرور و سربلندی ایران و ایرانی، در دنیا بپیچد.

وی افزود: بی‌شک بازخوانی حماسه‌آفرینی‌های این رادمردان صبور و نجیب، می‌تواند همواره نقشه راه ما در عبور از گذرگاه‌های سخت و حساس تحریم‌ها، تهدیدها، تجاوزها، تنگناها و دشواری‌های ناشی از کینه‌توزی و عداوت ابرقدرتان دنیا باشد.

ملانوری اظهار داشت: اینجانب ضمن تسلیت ایام سراسر حزن ماه محرم، شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و شهدای کربلا و با گرامیداشت بیست و ششم مرداد ماه، این روز افتخارآفرین و به یادماندنی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی را به ملت شریف و آزادیخواه ایران اسلامی به ویژه اهالی خراسان جنوبی و نیز تمامی آزادگان و خانواده‌های معزز آنان، تبریک و تهنیت گفته، توفیق و سلامتی همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

وی اظهار امیدواری کرد که به پاس صبوری‌ها و پایداری‌های سربازان وطن، همه ما بتوانیم در سایه عنایت‌های حضرت پروردگار و تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، خالصانه و مجاهدانه در راه پیشرفت ایران اسلامی گام برداریم.

استاندار خراسان‌ جنوبی امشب در مراسم محوری گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نیز شرکت کرد.

این مراسم همزمان با عزاداری ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در محل پارک آزادگان بیرجند برگزار شد.

ملانوری در ادامه این مراسم، از مسجد و مجتمع زینبیه آزادگان بیرجند نیز بازدید کرد و با فعالیت‌های فرهنگی و هنری این مجموعه از نزدیک مطلع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و تعدادی از آزادگان سرافراز استان در این برنامه حضور داشتند.