جامعه اهل سنت خراسان جنوبی همگام با سایر اقشار ملت بزرگ ایران برای حضور گسترده در انتخابات ۲۸ خرداد اعلام آمادگی کرده‌اند و سایر هموطنان را نیز به مشارکت حداکثری در عرصه تعیین سرنوشت فراخواندند.

انتخابات به عنوان فصل مهم بروز و ظهور مشارکت مردمی در اداره امور کشور همواره مورد توجه آحاد ملت به ویژه مردم خراسان جنوبی بوده و این استان از نظر مشارکت در انتخابات همواره جزو استان‌های پیشرو با مشارکت بالای ۷۲ درصد بوده است.

مردم انقلابی و ولایتمدار خراسان جنوبی اعم از شیعه و سنی و پیروان سایر ادیان که با نثار جان و مال خود و تقدیم هزاران شهید والامقام در حفظ انقلاب و کیان کشور نقش‌آفرین بوده‌اند اینک سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز ۲۸ خرداد را هم فرصتی برای خلق حماسه حضور می‌دانند.

جامعه اهل سنت خراسان جنوبی هم آماده‌اند تا ۲۸ خرداد ماه با شور و نشاط در انتخابات شرکت کنند و این حضور خاری بر چشم دشمنان و بدخواهانی باشد که این روزها با انواع ترفندها سعی در کاهش مشارکت مردم دارند.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

اهل تسنن ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهند که اکثر آنان در شهرستان‌های مرزی درمیان، نهبندان و زیرکوه ساکن هستند و این استان از نظر وحدت شیعه و سنی در کشور زبانزد است.

به اعتقاد علمای اهل سنت خراسان جنوبی، حضور حداکثری اهل سنت همگام با دیگر اقشار ملت ایران در پای صندوق‌های رای، عزت‌آفرین و وحدت‌آفرین است.

جمعی از آنان در، دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره ضرورت حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به شرایط و مقتضیات کنونی همچنین شاخص‌های نامزد اصلح بیان کردند.

اهل سنت خراسان جنوبی آماده خلق حماسه‌ای دیگر

مشارکت در انتخابات، احترام به نظام جمهوری اسلامی 

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: مشارکت در انتخابات، احترام به نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضور آگاهانه مردم در انتخابات نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

مولوی غلام حیدر فاروقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید شناخت آگاهانه داشته باشند و گزینه اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: اگر مردم در انتخابات حضور باشکوه داشته باشند، در عرصه بین‌الملل هم تاثیرگذار است و کشورهای جهان بیشتر روی ایران اسلامی حساب باز می‌کنند و احترام بیشتری برای نظام و مسوولان کشورمان قائل هستند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: وقتی هم که شخص اصلح انتخاب شود، خدمت بهتر و موثری در راستای حل مشکلات مردم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هرچه مردم در این انتخابات حضور پررنگ‌تری داشته باشند، عزت و اقتدار کشور بالاتر می‌رود زیرا در حال حاضر دشمن تبلیغات زیادی علیه نظام دارد که حضور مردم باعث استحکام جامعه اسلامی خواهد شد.

مولوی فاروقی گفت: دشمنان تصور می‌کنند مردم به خاطر مشکلات معیشتی در انتخابات شرکت نخواهند کرد لذا حضور در انتخابات در این دوره مهمتر از دوره‌های قبل است چرا که مایه آبروی نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت در همه انتخابات گذشته حضور فعال داشته‌اند افزود: به اذعان مسوولان، اهل سنت در برخی مناطق ۹۰ درصد و برخی مناطق نیز ۸۰ درصد مشارکت سیاسی داشته‌اند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند اظهار داشت: اهل سنت در انتخابات گذشته همیشه مشارکت خوبی داشته و انتظار دارد که خواسته‌های اهل سنت در عمل و نه فقط در شعارها دیده شود.

وی افزود: هر رییس جمهوری در این دوره انتخاب شود به خواسته‌های اهل سنت هم توجه کند و لازم است از ظرفیت نیروی انسانی اهل تسنن بیش از پیش در مدیریت‌های کلان کشور و استان استفاده شود.

مولوی فاروقی بیان کرد: جامعه اهل سنت در ۲۸ خردادماه نیز با حضور حماسی خود در انتخابات حماسه‌ای دیگری از نوع وحدت، همدلی و اقتدار را رقم خواهند زد.

اهل سنت خراسان جنوبی آماده خلق حماسه‌ای دیگر

حضور گسترده در انتخابات عزت نظام را نشان می‌دهد

امام جمعه اهل سنت اسدیه مرکز شهرستان درمیان هم گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای مهر تایید دیگری بر نظام جمهوری اسلامی ایران است و عزت و اقتدار نظام ما را در عرصه بین‌الملل به نمایش می‌گذارد.

مولوی سید احمد عبداللهی با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ لازم و ضروری است افزود: یک دلیل حضور مردم این است که نباید در سرنوشت خود و کشورشان بی‌تفاوت باشند و باید به مساله انتخابات اهمیت بدهند.

وی گفت: همچنین حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را خنثی و آنان را ناامید می‌کند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه اضافه کرد: این حضور باعث می‌شود که دشمنان متوجه شوند مردم پایبند به نظام خود هستند و هر سال با حضور گسترده مردم در میدان‌های مختلف به خصوص انتخابات، پایه‌های نظام محکم و قوی‌تر می‌شود.

وی گفت: مردم باید هوشیار باشند که دشمنان دل به نارضایتی آنان بسته‌اند و حضور گسترده در انتخابات به این معنا است که ملت حامی نظام خود است و تاکنون در هر صحنه‌ای که مردم ما مشارکت بالایی داشته‌اند، توطئه‌های دشمنان این سرزمین نیز نقش برآب شده است.

مولوی عبداللهی با اشاره به لزوم انتخاب اصلح در انتخابات گفت: همیشه باید بهترین‌ها ملاک انتخاب انسان باشد به ویژه در عرصه‌ای که به جمع و سرنوشت کشور مربوط می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری، شخص منتخب مردم باید مردمی و دلسوز به حل مشکلات مردم باشد، مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار دهد و نسبت به مساله معیشت مردم و بهتر شدن وضعیت زندگی آنان برنامه‌های خوب و مفید را ارائه کند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: مردم باید خودشان با بررسی‌های مختلف فرد اصلح را انتخاب کنند یا از افراد آگاه و مورد اعتماد بپرسند.

اهل سنت خراسان جنوبی آماده خلق حماسه‌ای دیگر

حضور در انتخابات وحدت‌آفرین است

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا حضور در انتخابات را وحدت‌آفرین دانست و گفت: مردم با حضور حداکثری در انتخابات در جهت حفظ عزت، وحدت و آرامشی که جامعه دارد، گام بر می‌دارند.

مولوی سید محمد حسینی افزود: این عزت، وحدت و آرامشی را که خداوند متعال به جامعه ما عنایت کرده است، باید قدردان باشیم و با حضور خود در انتخابات آن را حفظ کرده و ارتقا دهیم تا با وحدت ملی در آینده شاهد اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی گفت: حضور مردم در همه انتخابات گذشته قدرت و عظمت ملت ایران و نظام اسلامی را به اثبات رسانده است و هرچه مردم حضور بیشتری در پای صندوق‌های رای داشته باشند، دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی مایوس‌تر خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا بیان کرد: دشمنان با توطئه‌های مختلف به دنبال این هستند که ملت ایران حضور کمرنگی در پای صندوق‌های رای داشته باشد و حضور گسترده مردم در میدان انتخابات تبلیغات و نیت سوء آنان را خنثی و نقش بر آب می‌کند.

وی اظهار داشت: شخصی هم که با رای بیشتر و پشتوانه قوی مردمی به عنوان خادم مردم انتخاب می‌شود، قدرت چانه‌زنی بیشتری در عرصه بین‌الملل خواهد داشت تا بتواند در برابر توطئه‌ها و حرکت‌های شوم دشمنان قیام کند و از حقوق ملت در عرصه بین‌الملل دفاع کند.

مولوی حسینی گفت: در سطح جهان تمامی کشورهای دوست و دشمن انتخابات ما را رصد می‌کنند بنابراین هرچه مردم حضور بیشتری داشته باشند، دشمنان در طراحی برنامه‌های خود علیه ما ناامید و دوستان امیدوارتر خواهند شد.

وی انتخابات را عرصه مشارکت در تعیین سرنوشت توصیف کرد و افزود: مردم به عنوان یک وظیفه ملی و شرعی باید با بصیرت و آگاهی در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا تصریح کرد: ایران اسلامی وطن همه ماست و برای امنیت آن شهدای‌ زیادی تقدیم شده است لذا در ۲۸ خرداد اهل سنت و تشیع با وحدت و قدرت حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

وی گفت: جامعه اهل سنت در تمامی انتخابات گذشته حضور حداکثری داشته‌ است و در انتخابات پیش‌رو هم به کوری چشم دشمنان پای نظام و انقلاب خود هستند و مشارکت حداکثری خواهند داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.