استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۳ شهید منتسب به استانداری خراسان جنوبی است و یادواره این شهدا اولین بار در استان برگزار می‌شود.

 جواد قناعت  در دیدار نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: ۵۳ شهید مربوط به مجموعه وزارت کشور در خراسان جنوبی است که شامل استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه می‌شود و برخی از این شهدا کارکنان استانداری بوده‌اند یا یکی از اعضای خانواده آنها به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: تاکنون یادواره‌ای برای ۵۳ شهید برگزار نشده و اولین بار یادواره شهدای مجموعه وزارت کشور در استان خراسان جنوبی با حضور و سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه از ساعت ۱۸ امروز در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جهاد تبیین درخصوص مسائل روز از موضوعات اساسی کشور بوده که از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است از فرصت حضور یک روزه مهمان استان بهره گرفتیم و جلساتی با اساتید دانشگاه‌ها و جمعی از نمایندگان دانشجویان نیز برنامه‌ریزی شده است.

قناعت گفت: آقای جلیلی ظرفیتی برای کشور است و به عنوان یک صاحبنظر در جایگاه تبیینی قرار دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی وارد بیرجند شد و با حضور در گلزار شهدای مرکز استان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

حضور در جمع دانشگاهیان، دانشجویان و شرکت در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان جنوبی از برنامه‌های این سفر است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور