#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام رنگ‌بندی جدید و وضعیت نارنجی بیرجند، خودروهای با پلاک غیربومی حق ورود به مرکز استان را ندارند و خودروهای با پلاک بومی هم نباید خارج شوند.

سرهنگ علیرضا عباسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت در ارتباط با خودروهای عمومی و حمل بار صدق نمی‌کند.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده موارد تخلف از مقررات اعمال شده برای مناطق نارنجی (پرخطر) رانندگان وسایل نقلیه ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین ورود به تمامی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان در روز ۱۳ فروردین ممنوع است و خودروهایی که در این مکان‌ها توقف داشته باشند در صورت ممانعت از توجیه اعمال قانون و حتی توقیف خواهند شد.

وی از کاهش چشمگیر ترددها در روز جاری خبر داد و افزود: مردم استان تاکنون همراهی لازم را با اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا داشته‌اند و امیدواریم برای کاهش انتشار ویروس کرونا این همراهی ادامه یابد.

سرهنگ عباسی گفت: روستاهای گردشگری و تفرجگاه‌های استان توسط بسیج محلات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مدیریت و از ورود خودروها توسط پلیس به این مکان‌ها جلوگیری می‌شود.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر ۹ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر)، یک شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) و یک شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) اعلام شد، شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی قرار گرفت و سربیشه نیز زرد رنگ شد.

در حال حاضر ۹ شهرستان استان شامل طبس، نهبندان، قاینات، سرایان، بشرویه، درمیان، فردوس، زیرکوه و سربیشه در وضعیت زرد و خوسف تنها شهرستان آبی در خراسان جنوبی است که در صورت تداوم روند موجود احتمال تغییر رنگ شهرستان‌ها وجود دارد.

آمارها نشان از افزایش موارد کرونا مثبت سرپایی و بستری در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند دارد به طوری که موارد بستری نسبت به روز اول فروردین ماه ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش در موارد بستری ۷۳ درصد بوده است