استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در این استان متقاضی ورود به دستگاه‌های اجرایی هستند که در آزمون استخدامی ۵۰۹ نفر به‌عنوان نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان پذیرفته خواهند شد.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند برگزاری هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه بیرجند افزود: این سهمیه جدای از سهمیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در آزمون جداگانه‌ای کادر بهداشت و درمان نیز تامین خواهد شد.

وی گفت: آزمون استخدامی که به دلیل شرایط شیوع کرونا چند بار به تعویق افتاد امروز به‌ طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد و در استان خراسان جنوبی نیز در چهار حوزه این آزمون در حال برگزاری است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دانشگاه بیرجند که در این شرایط کرونایی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فضایی مناسب و امن این آزمون را برگزار کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم نیروهای شایسته و کارآزموده و با علم و آگاهی لازم در این آزمون پذیرفته شوند و به حل مسایل اجرایی استان کمک کنند.

همزمان با برگزاری هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی استان در دانشگاه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی به همراه رییس دانشگاه بیرجند، رییس ‏سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی‎ ‎و جمعی از مدیران از روند برگزاری این آزمون بازدید کردند.‏

این آزمون با حضور ۲ هزار و ۱۲ داوطلب در روز پنجشنبه و هزار و ۹۹۶ داوطلب روز جمعه در پردیس دانشگاه بیرجند و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

علاوه بر دانشگاه بیرجند، برگزاری بخش دیگری از آزمون توسط آموزش و پرورش در شهر بیرجند انجام می‌شود که سه هزار و ۶۰۰ داوطلب در روز پنجشنبه و ۹۰۰ داوطلب در روز جمعه به رقابت می‌پردازند.

هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ دی ماه در چهار شهرستان بیرجند، قاینات، طبس و فردوس برگزار می‌شود.

حوزه برگزاری آزمون برای داوطلبانی که محل اقامت آنها زمان ثبت‌نام یکی از شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان تعیین شده، بیرجند است.

همچنین آزمون داوطلبان شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در قاین، داوطلبان شهرستان طبس در طبس و داوطلبان شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان در فردوس برگزار می‌شود.

براساس این آزمون ۵۰۹ نفر در ۱۶ دستگاه اجرایی استان خراسان جنوبی جذب و به کارگیری می‌شوند که از این تعداد بیشترین سهمیه مربوط به آموزش و پرورش و استانداری است.