مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: این استان با داشتن قدیمی ترین سد تاریخی، سد طاق عباسی، آب انبارها  و آسیاب های آبی کامل ترین کلکسیون سازه های آبی کشور را دارد.

 حسین امامی روز یکشنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد افزود: خراسان جنوبی از استان های بکر بوده و یکی از پتانسیل های مناسبی که برای جذب گردشگر دارد، سازه های آبی است.
وی با تاکید بر توسعه گردشگری در این حوزه گفت: مهمترین مزیت گردشگری در خراسان جنوبی این است که سازگارترین بخش با کم آبی بوده و توسعه اقتصادی در این بخش هیچ نیاز آبی خاصی را نمی طلبد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: گردشگری می تواند در خشکسالی به کشاورزی کمک کند و علت تداوم فعالیت اقتصادی در استان نیز این بوده که صنایع دستی کمبود درآمد را برای مردم جبران کرده است.
وی با بیان اینکه حمایت از این بخش کمک زیادی به توسعه پایدار با الگوی کم آبی می کند گفت: سازه های آبی مناسبی در استان احداث شده که  پتانسیل گردشگری دارند و به زودی چند مورد آن آگهی می شود.
امامی با اشاره به پراکندگی سازه های آبی در استان اظهار داشت: باید ویترینی برای معرفی این سازه های آبی ایجاد شود که  تلاش می کنیم امسال از منابع داخلی، گنجینه آب را برای بازدید گردشگران راه اندازی کنیم.
وی گفت: گنجینه آب، سرانه درآمدی محدود دارد اما امسال در بازآفرینی شهری اعتباری برای مرمت سازه های آبی در بافت های تاریخی پیش بینی شده که بخش هایی در اختیار گنجینه ملی آب ایران است و تلاش می کنیم از این محل بازسازی و مرمت چند سازه آبی در محلات تاریخی پیش بینی شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: گنجینه ملی ایران هم می تواند ویترین مناسبی برای معرفی جاذبه های آبی استان باشد.
وی با بیان اینکه  بخش زیادی از این سازه های آبی در حال حاضر فعال بوده و دست نخورده است گفت: تلاش می کنیم از پتانسیل سد نهرین طبس هم در راستای منطقه گردشگری خرو استفاده شود که از  محل اعتبارات ملی رقم مناسبی دریافت کرده ایم تا مرمت آن انجام شود.
امامی گفت: اقدامات انجام شده تاکنون اثرگذار بوده و نشان داده که می توان روی معیشت جایگزین در بخش گردشگری هدف گذاری کنیم که نیاز به حمایت دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله