#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۰۲ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال جاری به نیازمندان این استان پرداخت شده است.

محمد عرب در حاشیه همایش ملی فرهنگ قرض‌الحسنه که به مناسبت روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس کمیته امداد کشور و خیرین ممتاز قرض‌الحسنه استان برگزار شد، افزود: این تسهیلات در بخش‌های اشتغال، مسکن، حمایتی و فرهنگی پرداخت شده است.

وی گفت: در بخش اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت هزار و ۹۵۰ فقره تسهیلات مسکن از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیان کرد: این تسهیلات به منظور خرید، احداث و تکمیل مسکن پرداخت شده که ارزش آن ۲۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان بوده است.

وی اظهار داشت: در بخش حمایتی نیز ۶ هزار و ۶۲۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان به عنوان وام‌های ضروری به نیازمندان پرداخت شده است.

عرب به پرداخت ۱۲۳ مورد تسهیلات ودیعه مسکن مددجویان از محل صندوق امداد ولایت اشاره کرد و گفت: مبلغ این تسهیلات نیز ۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: هزار و ۲۰۱ مورد تسهیلات برای خدمات عمرانی مسکن به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان از ابتدای امسال در بخش حمایتی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از پرداخت ۱۳۸ مورد تسهیلات درمان به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: مبلغ تسهیلات درمان یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان بوده است.

وی به پرداخت ۲۳۶ فقره تسهیلات به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک هزینه تحصیلی اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۱ هزار و ۲۳۳ وام قرض‌الحسنه به افراد زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی از محل صندوق امداد ولایت در سال جاری پرداخت شده است.

عرب از خیرین و مردم درخواست کرد در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف تسهیل پرداخت وام به نیازمندان سرمایه‌گذاری کنند.

وی ارائه تسهیلات اشتغال، کارگشایی، کمک هزینه درمان و مسکن به مددجویان و محرومان را از اهداف این صندوق در راستای تقویت جایگاه قرض‌الحسنه و نیت خیر در کمک به نیازمندان واقعی برشمرد و افزود: تسهیلات این صندوق به‌صورت قرض‌الحسنه بوده لذا صندوق امداد ولایت هیچ گونه سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی سودآوری ندارد.

در پایان این همایش از ۱۰ نفر خیرین ممتاز قرض‌الحسنه در خراسان جنوبی تجلیل شد.