?استاندار خراسان جنوبی گفت: غرض از تشکیل شورای مشورتی این است که از فکر نمایندگان بانوان استان در تصمیمم سازی ها و برنامه ریزی ها استفاده کنیم.
ملانوری با بیان این مطلب در نشست اعضای شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان، از فکر کردن و اندیشیدن، به عنوان بهترین راهکار برای توسعه نام برد.
?وی تأکید کرد: اگر ما تدبیر درستی داشته باشیم و دلسوزانه تلاش نماییم، با امکاناتی که در اختیار داریم ، توسعه و پیشرفت را به زودی خواهیم دید.
?استاندار به ظرفیت های فراوان خراسان جنوبی در زمینه های نیروی انسانی، گردشگری، معدن، صنعت، مرز، کشاورزی و… اشاره کرد و گفت: استانی با ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت و این همه دارایی و ظرفیت، باید تلاش کند با استفاده از ایده ها و پیشنهادات خوب، خود را از محرومیت خارج کند.
?ملانوری با اشاره به جایگاه نخبگان در پیشرفت و توسعه، خاطر نشان کرد: نخبگی منحصر به داشتن مدارک تحصیلی نیست بلکه نخبه، کسی است که فکر بلند داشته و کارهای توسعه ای انجام می دهد.
?وی تصریح نمود: افراد نخبه و صاحب فکر می توانند با ایده های خوب، جامعه را به سمت توسعه سوق دهند.
?استاندار متذکر شد: ما زمانی موفق هستیم که ایده های خوبی بدهیم و با استفاده از آن ایده ها، در وقت کمتر و با صرف هزینه کمتر، زودتر به نتیجه برسیم.
?به گفته وی؛ ایده های خوب ما، به رفع مشکلات هم کمک می کند و سبب نشاط اجتماعی شده، از آسیب های اجتماعی فراوانی همچون سرقت، اعتیاد، طلاق و… جلوگیری می کند.
?ملانوری خاطرنشان کرد: اگر قرار است اتفاقی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و… بیفتد، پایه و اساس حرکت، خود مردم باید باشند.
?وی ادامه داد: در همین راستا ما به دنبال این هستیم که بخشی از مسایل اجرایی استان را به بخش خصوصی محول کنیم.
?استاندار به بخش کوچکی از کارهایی که پیگیری شده اشاره کرد و اظهار داشت: با خیلی از حوزه ها همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و… برای اجرای برخی از طرح های اقتصادی به جمع بندی رسیدیم و نتایج این رایزنی ها به زودی رسانه ای می شود.

?ملانوری گفت: هدف از انجام همه این کارها، این است که از ظرفیت مردم استان به خوبی استفاده شود.
?وی تأکید کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سیاست های اقتصاد مقاومتی، تأکیدات رئیس جمهور و تفکر غالب در دنیا، برای رسیدن به توسعه و پیشرفت، چاره ای جز وصل شدن به سرمایه های مردمی نداریم.
?استاندار در پایان، ضمن تشکر از اقدامات شورای مشورتی بانوان، پیشنهادات ارائه شده را مطلوب خواند.
?ملانوری تصریح نمود: پیشنهادات شورای مشورتی بانوان، جهت اجرا به ادارات متولی ابلاغ خواهد شد.
?وی تأکید کرد: شورا باید بر محور فعالیت های فرهنگی – اجتماعی و اقتصادی – معیشتی برنامه ریزی نماید.
?شایان ذکر است؛ در ابتدای این جلسه، نخعی مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری به عنوان رئیس و ضیاییان به عنوان دبیر شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان، گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته ارائه نمودند و جمعی از بانوان حاضر نیز نظرات و پیشنهاداتی در راستای اهداف شورا و بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت های استان مطرح کردند.