استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و هم افزایی مردم و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، این استان را روی ریل توسعه قرار داده است.

معتمدیان در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد با تشکر از اقدامات وی در پیگیری مسائل استان گفت: امنیت پایدار استان با وجود ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، حاصل همدلی و هم افزایی نیرو‌های مسلح، اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی و مرزنشینان است.

وی افزود:مردم استان در مشارکت سیاسی و حمایت از نظام حضور گسترده داشته اند و حضور ۶۷ درصد آنان در انتخابات گذشته، این استان را در رتبه دوم کشور قرار داد که این نشان از دلدادگی مردم این استان به آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.

استاندار اشاره‌ای به محرومیت زدایی از چهره خراسان جنوبی کرد و افزود: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی برای این امر بویژه در چهار شهرستان مرزی، این مناطق را در برنامه ۳ ساله در ۱۵ شاخص توسعه به میانگین کشور خواهند رساند.

 

معتمدیان از اقدامات انجام شده در سند توسعه میان مدت استان گفت وافزود: گازرسانی به ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۸۵ درصد روستا‌های استان، احداث ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه، رکورد زنی در ساخت سازه‌های آبخیزداری و سیستم‌های نوین آبیاری، احیاء قنوات، آبرسانی به ۵۰۰ روستا از جمله اقدام انجام شده و در حال اجراست.

وی به اقدامات صدا و سیما در راه اندازی ایستگاه‌های دیجیتال در استان هم اشاره کرد و گفت: این استان در گذشته جزو استان‌های در رتبه آخر کشور بود، اما امروز با راه اندازی ۱۴۴ ایستگاه دیجیتال در مناطق محروم استان به میانگین کشور رسیدیم.

استاندار بابیان اینکه تراتزیت و صادرات کالا با وجود شرایط کرونا از مرز ماهیرود چه به لحاض وزنی و چه به لحاض ارزشی افزایش قابل توجهی داشته است افزود: این مرز با افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات و ۳۵ درصدی ترانزیت، فعالترین مرز ایران با کشور افغانستان بوده است.

معتمدیان همچنین از افتتاح زیرساخت‌های هاب شتر و همچنین بخشی از نهضت هزار هکتار گلخانه‌ای استان تا دهه فجر خبر داد.