#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مبارزه با مواد مخدر باید از خانواده و آموزش و پرورش در قالب موثر آغاز شود در غیر اینصورت نتیجه عکس را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جمع اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: هر کاری نیاز به برنامه دارد و مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ای مدون است زیرا اشاعه دهنده آن استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: مواد مخدر یکی از صدها زاویه خیانت‌های حقوق بشر آمریکایی و غربی است و از روزی که استعمار به ایران راه پیدا کرد آنها به دنبال از بین بردن جامعه اسلامی با ترویج فحشا و منکرات و ترویج مواد مخدر بودند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: با ورود انگلیس به کشور تریاک را وارد کردند، سردمخانه ایجاد کرده و مواد مخدر را مجانی به دست مردم دادند از طرفی سوخته آن را به قیمتی خریدند که دستمزد یک روز کارگر بود.

وی یادآور شد: با قدرت‌گیری رضا خان که خودش هم معتاد بود شعبه‌هایی را باز کردند و تریاک و شراب را می‌فروختند تا به شیوه‌های مختلف مردم را معتاد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همین روند را در کشورهای مظلوم اسلامی ادامه دادند و در کشور افغانستان اقدام به تولید تریاک کردند و در این ۲۰ سال آن را گسترش دادند امروز هم کسانی که می‌گویند دیگر کشت نمی‌کنیم باید معلوم شود نمی‌خواهند کشت شود یا می‌خواهند با بالابردن قیمت سود بیشتری ببرند.

وی ذکر کرد: به هیچ‌وجه نمی‌توان به غرب اعتماد کرد خودمان باید به وظیفه عمل کنیم و این حساسیت را باید خانواده‌ها بیشتر داشته باشند زیرا آنها با معتاد کردن جامعه می‌خواهند دین و غیرت و خداپرستی را از ما بگیرند همان کاری که به عنوان اندلس انجام دادند و این پروژه به برکت انقلاب در کشور ما پیاده‌سازی نشد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: آیا نشنیدیم و ندیدیم که غرب با کشورهای مسلمان چه کرده است پس چرا واقعیت دشمن را منعکس نمی‌کنیم آنچه نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی انجام می‌دهند قابل تقدیر است اما باید جامعه نسبت به خواسته دشمن حساس شود.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا روزی ۷۰۰ هموطن را از دست می‌دادیم که امروز به صفر رسیده است درحالی که سایر کشورها هنوز درگیر هستند این یک اقدام جدی توسط دولت مردمی بود امروز روی مواد مخدر هم باید اقدام جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دشمن با مانع جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی برخورد کرده و الا کدام کشور توانست با آنها روبه رو شود شوروی با آن قدرت را بازی دادند و پس از آن مرد مقاومی به نام پوتین آمد و دست در پنجه آمریکا انداخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی در این سال‌ها پیروزی‌های زیادی را کسب کرده و این پیروزی‌ها تا داخل خود کشورهای غربی رسوخ کرده است و عدالت‌خواهی جمهوری اسلامی به گونه‌ای اشاعه یافته که مردم کشورهای غربی هم خواهان آن شده‌اند.