معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی باید برای ممانعت از خروج غیرقانونی تخم‌مرغ از استان، مبادی تولید تا عرضه را تحت کنترل داشته باشند.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی افزود: حمل تخم‌مرغ به صورت غیربهداشتی و خرید و فروش خارج از ضابطه آن تخلف محرز بوده و موضوع برخورد با متخلفان این حوزه از همین امروز لازم الاجرا است.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید تخم‌مرغ استان ۶۵ تن و مصرف ۱۵ تن اعلام شده است لذا ۷۰ درصد مازاد تولید به استان‌های دیگر ارسال یا صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: نکته مهم در شرایط فعلی این است که تحت هر شرایطی باید اول نیاز استان برطرف شود سپس تخم‌مرغ مازاد بر مصرف در قالب صادرات از استان خارج یا به استان‌های دیگر ارسال شود.

وی در ارتباط با افزایش سایر گروه‌های کالایی در استان تصریح کرد: هرگونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی باید براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور باشد.

عابدی گفت: همچنین هرگونه افزایش قیمت در کالاهای غیراساسی (گروه ۲ و ۳) باید براساس کمیته تخصصی ذیل کمیسیون تنظیم بازار استان مورد واکاوی و قیمت نهایی در استان تعیین شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که در هیچ گروه کالایی، افزایش قیمت نداشته باشیم لذا بایستی همه در کنار هم و دست در دست هم در این زمینه تلاش کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی بعد از استماع نظرات حاضران در جلسه درخصوص تغییر قیمت برخی اقلام مصرفی از جمله تخم‌مرغ، لحاظ شرایط استان و مقایسه قیمت‌های موجود با وضعیت استان‌های همجوار را الزامی دانست.

در چهارمین نشست ستاد تنظیم بازار که با حضور همه اعضا برگزار شد، ضمن بررسی موارد متعدد از جمله بازرسی واحدهای صنفی، میزان کالاهای تنظیم بازار عرضه شده در سطح استان و نظارت بر انبارهای نگهداری خودروهای بدون پلاک مصوب شد که با توجه به قیمت تخم‌مرغ در استان‌های همجوار، رقم تعیین شده برای تخم‌مرغ در استان پایین‌تر از دیگر استان‌ها و به صورت درب واحد تولیدی ۹ هزار تومان و برای مصرف‌کننده ۱۰ هزار تومان لحاظ شود.