مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۲۷۴ نفر در این استان برای طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ نفر حائز شرایط شدند.

وحید داعی روز پنجشنبه  افزود: تاکنون چهار هزار و ۸۰۹ نفر از واجدین شرایط افتتاح حساب کردند و سه هزار و ۷۰۰ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند.

وی گفت: تخفیف زمین برای ۱۱ هزار و ۷۰۹ نفر در استان انجام شده که معادل ۱۸۰ درصد افراد حائز شرایط است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون برای ۷۸ درصد مجموع افرادی که در طرح اقدام ملی نام‌نویسی کرده‌اند، تامین زمین انجام داده‌ایم و در زمینه تامین زمین، افتتاح حساب و گروه بندی جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی ادامه داد: امروز با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفراس همزمان با سراسر کشور قرارداد واگذاری ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه زمین برای واحدهای مسکونی به صورت گروهی واگذار شد.

داعی گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی در استان به ۱۵۶ گروه پنج، چهار و سه نفره تقسیم بندی شده‌اند که این قراردادها برای ساخت مسکن ملی به گروه‌های مربوطه واگذار شد.

وی اظهار داشت: امروز یک هزار و ۳۲۵ قرارداد زمین در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (بیرجند) با گروه‌های پنج نفره و ۹۵۸ قرارداد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان گروه‌های کمتر از سه نفر تحویل واجدین شرایط شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از واگذاری قرارداد زمین، این گروه‌ها باید نسبت به تهیه نقشه، اخذ پروانه و ساخت و ساز مسکن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: زمین‌های تخصیص یافته در سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند واقع در معصومیه است و در سایر شهرستان‌ها نیز اراضی مشخص و واگذار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر واگذاری قرارداد زمین به گروه‌های مذکور، اتصال یک هزار و ۵۴۳ نفر به پروژه‌ها نیز امروز با دستور رییس جمهوری و به نمایندگی از سایر استان‌ها در خراسان جنوبی انجام شد.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، جدیدترین طرح خانه‌دار کردن مردم در کشور است که سال گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی شد و کارشناسان پیش‌ بینی می‌کنند اجرای این طرح که با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخ به نیاز جامعه در دست اجراست، بتواند در بلندمدت، تغییرات مثبتی را در بازار مسکن ایجاد کند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن مقرر شد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

آیین بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۵۰۹ هزار واحد مسکونی طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» در بیست ‌و نهمین هفته افتتاح طرح‌های مهم ملی با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» امروز با حضور رییس جمهوری برگزار شد.

طرح واگذاری زمین برای ۱۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت گروهی و همچنین معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان کشور با دستور رییس جمهوری از طریق ارتباط تصویری و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، سرپرست استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در بیرجند رونمایی شد.