با حمایت استاندار خراسان جنوبی، سومین مصوبه سند توسعه محله خیرآباد بیرجند اجرایی شد.
سومین پروژه مصوب سند توسعه محله خیرآباد بیرجند تحت عنوان اعطای تسهیلات ویژه کارآفرینی به متقاضیان واجد شرایط عملیاتی شد.
?این تسهیلات به مبلغ ۲ میلیون تومان و به صورت بلاعوض جهت آغاز فعالیت های کارآفرینی به حدود ۶۰ نفر از اهالی محله خیرآباد اعطا شد.
?در سند توسعه‌ محله‌ خیرآباد بیرجند که در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان در سال ۱۳۹۹ به تصویب رسیده بر توجه به مسائل اجتماعی در طرح‌های بازآفرینی شهری تأکید شده است.
?استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد، خاطرنشان کرده بود: برای اجرای هر چه بهتر طرح‌ های بازآفرینی شهری، مردم هم مشارکت داشته باشند و مطالبات آن‌ ها هم در نظر گرفته شود.
?کمتر از دو هفته بعد از این جلسه(جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه) و در جریان بازدید میدانی استاندار از محله خیرآباد، از مدیران خواست؛ طرح‌ها را از روی کاغذ خارج کرده، به دنبال راهکارها و میانبرهایی برای برداشتن موانع از پیش روی طرح باشند تا سرعت کار بالا برود.
?معتمدیان در این بازدید ضمن تأکید بر ملاحظات اجتماعی و مطالبات مردمی دستوراتی در زمینه کمک به توسعه اشتغال در این محله صادر کرد و در همین راستا تعداد ۵۰ فقره وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و ۲ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض برای توسعه مشاغل خانگی فعال در این محله که به طور عمده سفالگری، حوله بافی و گوهرتراشی می باشد، اختصاص داد.
?تقویت مراکز درمانی و خدمات جامع سلامت، تحویل زمین برای ایجاد پایگاه اورژانس منطقه، فعال شدن ایستگاه‌های نشاطِ محله و پاتوق‌های ورزشی با تأمین تجهیزات ورزشی، احداث واحدهای مسکونی ویژه اقشار کم درآمد،تأمین روشنایی معابر،احداث نانوایی و مواردی از این دست از جمله مصوبات این بازدید بود که با تعیین بازه زمانی مشخص به مدیران مرتبط ابلاغ شد.
?شایان ذکر است: اجرای مصوبات مربوط به محله خیرآباد در اولویت برنامه های مدیران استان قرار گرفت و با گذشت حدود ۴۰ روز، پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به کارآفرینان ساکن در محله خیرآباد آغاز شده است.