مسئول فضای مجازی سپاه خراسان جنوبی از آغاز رقابت ۱۵ تیم تخصصی در پنجمین رویداد استانی تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان جنوبی خبر داد.

 سجاد رضایی  در آیین افتتاحیه پنجمین رویداد استانی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اظهار کرد: این دوره با حضور ۱۵ تیم از دانشگاه صنعتی بیرجند، بزرگمهر قائنات، دانشگاه بیرجند، پارک علم و فناوری و برخی تیم‌های شهرستانی در سه بخش پویا نمایی، بازی‌های تلفن همراه و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تیم‌های برگزیده به مرحله ملی که در دهه فجر برگزار می‌شود اعزام خواهند شد، افزود: تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد به مدت دو روز در محل برگزاری رویداد حاضر و به صورت حضوری اقدام به تکمیل طرح‌های خود می کنند و در این بازه زمانی از نظرات راهنماها و حتی داوران مشخص استفاده و در پایان مدت مشخص شده باید پروژه خود را به صورت کامل جهت داوری ارائه دهند.

وی ادامه داد: هدف برگزاری این رویداد شناسایی و استعدادیابی تیم‌های نوجوان و جوانان در عرصه‌های فعال در حوزه فضای مجازی و کمک به فعال شدن تیم‌های برتر و نخبه در حوزه تولید محتوای تخصصی دیجیتال بسیج است، اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف این رویداد استانی کمک به فعال شدن دانشجویان در عرصه اقتصاد دیجیتال و توسعه آن در استان است.

رضایی با بیان اینکه رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج هر سال در استان برگزار می‌شود، یادآور شد: سال گذشته سه تیم برگزیده استان خراسان جنوبی در رویداد ملی شرکت کردند که تیم نرم‌افزار استان از دانشگاه بزرگمهر قائنات حائز رتبه اول کشوری شد که جای افتخار دارد و نشان‌دهنده ظرفیت بالای نوجوانان و جوانان استان است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی متخصص در این استان، تأکید کرد: باید سرفصلی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در خراسان جنوبی ایجاد شود که نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد و برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج نیز به همین ظرفیت‌سازی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بسیج در حوزه تولید محتوا که از مطالبات مقام معظم رهبری است در حوزه‌های مختلف  از جمله موضوع غزه فعالیت دارد، تصریح کرد: سیاست‌گذاری اسرائیل این بود که از خود رژیم مظلوم  در بستر فضای رسانه‌ای نشان دهد اما فضاسازی رسانه‌ای در داخل کشور و جهان این نقشه آنان را دگرگون کرد.

رضایی به تولید محتوای مردمی در پایگاه‌های مقاومت بسیج اشاره کرد و افزود: در همین راستا بیش از ۲ هزار تولید محتوا قابل انتشار در خصوص غزه در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج استان تولید و انتشار یافت.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تولید یک‌هزار تولید محتوای فاخر در سطح نواحی و شهرستان‌های، عنوان کرد: همچنین در ایام اخیر غزه و فلسطین بیش از ۲۰۰ تولید محتوا فاخر در مرکز تخصصی تولید محتوای بسیج تولید و منتشر کردیم که درسطح کشور هم فراگیر (وایرال) شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور