#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: غرب در همه طرح‌های خود علیه ایران اسلامی شکست خورده و آخرین حربه آنها، تبلیغات و فریب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در چهاردهمین همایش ملی طلاب شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان که با موضوع جهاد تبیین در شهر ارسک به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ضمن تبریک عید ایرانی اسلامی نوروز و تسلیت رحلت آیت‌الله محمدی ری‌شهری، از وی به عنوان وزنه ارزشمند علمی و محقق حوزه علمیه یاد کرد.

وی گفت: علمای دین همواره در تاریخ، حافظ فرهنگ و هویت جامعه بوده‌اند و هستند اما این مقطع ویژه است و تجمع گرانسنگ علمای اسلام در این زمان خاص نشان از بصیرت شما دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: پیداست از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به کشورهای اسلامی باز شده، طرح تغییرناپذیر آنها محو اسلام است و در هر قالب و تعریفی هم عمل کنند از حیله آنهاست.

وی گفت: از روزی که گلادستون در مقابل لردهای بریتانیا قرآن را به دست گرفت و گفت «ما برای سلطه بر جهان و کشورهای اسلامی یک مانع بزرگ داریم که آن قرآن است، باید این مانع را از میان برداریم، البته این نیست که مجلدات قرآن را از جامعه اسلامی برچینیم اما باید محتوا و فرهنگ آن برداشته شود» در این مدت خیلی کار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: متاسفانه خیلی جاها به نتایجی نیز رسیده‌اند لذا جبهه مخالف و مقابل آنها علمای اسلام هستند و به میزانی که حرکت و نفوذ علمای دین همواره در فلسفه دین، امور کلامی دین، فقه و اصول دین براساس منطق، برهان و استدلال است در مقابل دشمن در جهت ایجاد شبهات، تردید، سرگردانی و سرگرمی، اعتیاد، فحشا و منکرات حرکت می‌کند.

وی افزود: متاسفانه آنها با این ترفندها در مقطعی خیلی پیش آمدند و از یادمان نمی‌رود قبله اول فلسطین عزیز و قبله دوم ما کعبه و حرمین شریفین را تصرف کردند و از این طریق بر خیلی جوامع اسلامی نفوذ پیدا کردند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: دشمن با ایجاد اختلاف‌ها، جنگ‌ها، انواع کشت و کشتار بی‌رحمانه حتی نسبت به کودکان، زنان و آواره کردن مردم پیش رفت و از هر طریقی همانطور که خودشان بارها گفته‌اند از هر گزینه‌ای استفاده کرده و می‌کنند.

وی گفت: کار آنها اعتیاد به مواد مخدر، فحشا و منکرات، کشتن و شهید کردن انسان‌های وارسته و از این قبیل اقدامات است تا فتنه‌ای ایجاد و خوبان را از میان برمی‌دارند، بر دیگران مسلط شده و به اهدافشان برسند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنها با سلطه‌هایی که از دور داشتند در ایران مستقیما رضاخان بی‌سواد، معتاد و دزد را بر مردم مسلط و سپس منزوی کردند، نسبت به علمای دین جور کردند، نسبت به حجاب و عفاف چه کردند، انواع و اقسام ظلم‌ها را روا داشتند، درب حوزه‌های علمیه را بستند، مانع ارادت به ساحت قدس اهل بیت شده و در مرحله بعدی که به هدف خود نزدیک می‌شدند به عنوان خاتمه دادن به تاریخ اسلام جشن ۲۵۰۰ ساله را برداشتند.

وی اظهار داشت: با بیداری مردم و حضور علمای دین در صحنه خواب چند ساله‌ آنها آشفته شد و انقلاب اسلامی و مساله جدیدی را رقم زد که اسلام مقابل استکبار و استعمار ایستاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در این بیش از ۴۳ سالی که می‌گذرد دشمن به تعبیر خودشان با همه قوا به جنگ با ایران اسلامی آمد اما با لطف خدا، حضور مردم، رهبری داهیانه و پیغمبرگونه پیشوای انقلاب در گذشته و امروز، حضور روحانیت و علمای دین در صحنه، همه طرح‌های دشمن تا امروز شکسته خورده‌ است.

وی ادامه داد: آخرین زهرشان را امروز به‌خصوص در وسایل تبلیغاتی، با مکر و حیله و با ساختن انواع و اقسام شگردها، تهمت‌ها، دروغ‌ها و حیله‌ها به‌کار گرفته‌اند که مقام معظم رهبری از آن به عنوان پیچ تاریخ تعبیر می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: پیچ تاریخ یعنی جایی که اگر درست عمل شود، جامعه بشری از سلطه وحشیانه و مستکبرانه ستمگری به پناهگاه عدالت اسلامی و علوی نائل خواهد شد و این اجتماع مبارک شما در این مقطع و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مساله  تبیین و اینکه واقعیات برای مردم منعکس شود به عنوان پیروزی جامعه انسانی و تکلیفی است که اگر درست انجام شود، انتظارات خیلی زیادی دارد.

وی تاکید کرد: اگر مساله تبیین به نحوه شایسته اجرا شود، جهان شایستگی رهبری امام معصوم و حضرت مهدی (عج) را حاصل می‌کند.