?استاندار خراسان جنوبی گفت: تعلیم و تربیت در این استان، حدود یک قرن قدمت دارد.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معتمدیان با بیان این مطلب در مراسم کلنگ زنی ساختمان دانشگاه فرهنگیان استان افزود: وجود پدران علم و شخصیت های فرهیخته متعدد در این استان به جهت فراهم بودن بسترهای علمی و فرهنگی منطقه است.
?وی متذکر شد: با وجود این پیشینه غنی، سال گذشته و در جریان بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان، از کمبود امکانات و شرایط نامطلوب این مجموعه تأسف خوردم.
?استاندار ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان استان به منظور ساخت و تأمین محیطی مناسب برای فضاهای آموزشی و خوابگاهی، زمینی را در خارج شهر تهیه کرده بودند که بعد از بازدید و بررسی شرایط به جهت هزینه بر بودن تأمین زیرساخت های لازم و موقعیت مکانی نامناسب، نسبت به جابه جایی آن اقدام شد.
?معتمدیان افزود: طی مذاکرات و رایزنی هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان کشور صورت گرفت، زمین مناسبی در بهترین موقعیت مکانی در داخل شهر بیرجند به این دانشگاه اختصاص یافت.
?وی ضمن تشکر از عنایت های ویژه دکتر فتاح در واگذاری این زمین، یادآور شد: همین نگاه ویژه دکتر فتاح سبب شد، زمین مورد نیاز دانشگاه بعد از مذاکرات شفاهی و حتی قبل از انعقاد تفاهم نامه کتبی با بنیاد مستضعفان، تأمین گردد.
?استاندار به تشریح اقدامات ارزنده بنیاد مستضعفان در استان پرداخت و گفت: این نهاد تنها در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه محرومیت زدایی از درمیان، مبلغ ۸۵ میلیارد ریال را در این شهرستان هزینه کرده است.
معتمدیان اظهار داشت: این حجم از اعتبار، بیش از اعتباراتی است که دولت در سال جاری برای عمران شهرستان درمیان لحاظ کرده است.

?وی افزود: بنیاد مستضعفان در زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و اجرای پروژه های عمرانی جاده، آموزشی، بهداشتی و … خدمات ارزنده ای انجام داده است.
?به گفته وی؛ بنیاد مستضعفان در زمینه محرومیت زدایی از دیگر مناطق استان نیز قول های مساعدی داده است.
?استاندار با تأکید بر این که عملیات اجرایی کار برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان از دو سه ماه گذشته آغاز شده، تصریح نمود: امروز به طور رسمی کلنگ احداث این بنا به زمین زده شد و امیدواریم با پشتکار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و پیگیری های هیئت امنای دانشگاه، در اولین فرصت شاهد راه اندازی فاز اول این پروژه باشیم.
?شایان ذکر است: پروژه ساختمان دانشگاه فرهنگیان(پردیس دختران امام سجاد(ع)) با ۷ هزار متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در خیابان ملاصدرای بیرجند احداث می شود تا فضای تحصیلی مناسبی را با رعایت استانداردهای آموزشی لازم، برای دو هزار دانشجو فراهم نماید. فاز اول این پروژه در قالب دو ساختمان آموزشی و خوابگاهی در صورت تأمین اعتبار لازم تا هفته دولت ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و در فاز دوم نیز فضاهای لازم برای سلف سرویس، کتابخانه و سالن های ورزشی ایجاد می شود.