#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: دریافت عوارض ساخت و ساز از خیرین مدرسه‌ساز غیرمنطقی است و خیرین از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی معاف هستند.

 جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: اصل و اساس مدرسه‌سازی از جمله وظایف ما و نظام است حال اگر افرادی با نیت خیر برای جبران کاستی‌های آموزشی همراهی می‌کنند، نباید در زمینه صدور پروانه ساختمانی دچار مشکل شوند.

وی بیان کرد: در استانی که با کمبود فضای آموزشی مواجه‌ایم نه تنها باید خیرین مدرسه‌ساز مورد حمایت قرار گیرند که لحاظ کردن تخفیفات و معافیت‌های ویژه از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این زمینه قانون و دستورالعمل‌هایی نیز از گذشته تاکنون داشته‌ایم اظهار داشت: مصوبه آموزش و پرورش، تمکین به این قانون است لذا خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساخت و ساز معاف هستند.

وی گفت: اینکه شهرداری بیرجند اذعان دارد در این زمینه شهرداری‌ها نیز مکلف به دریافت هزینه‌های پروانه ساختمانی از فضاهای آموزشی خیرساز هستند باید بررسی شود و مستندات در اختیار ما قرار گیرد.

قناعت افزود: شهرداری‌ها هرچند در ارائه خدمات به مردم از محل دریافت عوارض و هزینه‌هایی صدور پروانه‌های ساختمانی به مردم خدمات ارائه می‌دهند اما باید در این زمینه از خیرین حمایت کنند و ما نیز کمک‌های مالی به شهرداری‌ را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی در ادامه پروژه مهر را فرصتی مناسب برای معرفی استان خراسان جنوبی دانست و گفت: در زمینه اجرای پروژه مهر و نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس بین استان‌ها رقابت جدی است و هر استانی سعی می‌کند در ارائه برنامه‌های خود در رسانه ملی پیشرو باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه زنگ شروع سال تحصیلی جدید در نهبندان نواخته شود ادامه داد: با توجه به سفر سال ۷۸ مقام معظم رهبری به  این شهرستان و عنایت ویژه دولت به مناطق محروم، باید از این فرصت در آغاز سال تحصیلی حداکثر استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه برنامه‌هایی در خور توجه، می‌توانیم شرایطی فراهم کنیم که نواخته شدن زنگ شروع سال تحصیلی در خراسان جنوبی در برنامه‌های رسانه ملی به‌طور ویژه دیده شود.

قناعت با اشاره به ایام محرم و صفر افزود: کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، مدیون امام حسین (ع) است.

وی اظهار داشت: اگر کشور در این مدت حفظ شده و یک وجب از خاک وطن به دست متجاوزان نیفتاده، به این دلیل است که کشور به تأسی از امام حسین (ع) در قیام عاشورا، تن به ذلت نداد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: زمانی که دست ما خالی بود و به لحاظ تجهیزات و امکانات دفاعی شرایط مطلوبی نداشتیم، جلوی تجاوز دشمنان ایستادیم، امروز که به لطف پیشرفت‌های عالی و خوبی که در ارتش و نیروهای مسلح شاهد هستیم، هیچ عاملی نمی‌تواند کشور را تهدید کند.

وی اضافه کرد: با تدبیر دولت سیزدهم برای جراحی اقتصادی و اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، به زودی گردنه سخت مشکلات اقتصادی را هم پشت سر می‌گذاریم و به توفیق خواهیم رسید.

همچنین در این نشست استاندار خراسان جنوبی برای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرای المان (نماد) مناسب میدان خیرین مدرسه‌ساز در مهرشهر بیرجند به منظور تکریم جایگاه خیرین قول مساعد داد.

تامین اعتبار لازم از محل متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور و محرومیت‌زدایی برای اجرای سالن‌های ورزشی (زمین چمن مصنوعی و فوتبال ساحلی) طرح شهید سلیمانی و معافیت از پرداخت هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز در مدارسی که ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت آنها توسط خیرین تامین می‌شود، از جمله مصوبات سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری بود.