استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان ثبت احوال در شرایط فعلی، پایه اصلی برنامه‌ریزی‌ها در تحقق سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در زمینه فرزندآوری، تعالی جمعیت، توسعه شهری و روستایی است.

 در پیام “جواد قناعت” به مناسبت سوم دی روز ثبت احوال به این کلام مقام معظم رهبری اشاره شده که “اتقان اسناد هویتی مردم ایران، بسیار با اهمیت است”.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویتی، مدارک تابعیت فردی و آمارهای حیاتی، از ابزار اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امور حاکمیتی به شمار می‌رود و ارائه اطلاعات ویژه جمعیتی به حوزه‌های متولی برنامه‌ریزی از ویژگی‌های اختصاصی و انحصاری این نهاد است، بنابراین به واسطه همین خدمات خاص و ویژه است که کارکنان ثبت احوال را مرزداران هویتی کشور می‌نامند.

استاندار و رئیس شورای هماهنگی ثبت احوال استان خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال با در اختیار داشتن پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و ثبت بی‌وقفه آمار وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، رصد مستمر تحولات جمعیتی را که در بند ۱۴ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری (حفظه الله) بر آن تاکید شده، تسهیل می‌کند.

وی افزود: لذا نهادی روزآمد برای حفظ هویت ایرانیان است که با در اختیار داشتن آمارهای مهم، مؤلفه‌ای کلیدی در تصمیم‌گیری‌های سیاستگذاران کشور در هر سطح و رده‌ای محسوب می‌شود و در شرایط فعلی، پایه اصلی برنامه‌ریزی‌ها در تحقق سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در زمینه فرزندآوری، تعالی جمعیت، توسعه شهری و روستایی است.

قناعت ضمن تبریک یکصد و چهارمین سال فعالیت سازمان ثبت احوال کشور به کارکنان این سازمان در سطح استان خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: سال پیش رو که با شعار “سازمان ثبت احوال کشور؛ امین مردم، پاسدار هویت ملی” آغاز شده، سالی سراسر دقت در ثبت وقایع و امانتداری در نگهداشت اطلاعات برای تمامی کارکنان این حوزه باشد تا در تحقق برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها برای توسعه خراسان جنوبی براساس اطلاعات این حوزه، کوچکترین خلل، خدشه و خطوری وارد نشود.