رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی گفت: این سازمان توانسته است در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان رتبه چهارم کشور را کسب کند.

 

عامری رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی گفت: امسال توانستیم با کسب ضریب نفوذ ۸۳ درصد، به رتبه چهارم رعایت مقررات ملی ساختمان سازی در کشور برسیم.

او افزود: کسب این رتبه نشان می‌دهد مهندسان ناظر و مجری ساختمانی وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و مردم هم در ساخت و ساز‌ها و استحکام سازه‌ها حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند.

عامری ادامه داد: هزار و ۶۰۰ مهندس در استان دارای پرونده اشتغال هستند و با نظام مهندسی همکاری می‌کنند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر مهندس ناظر و ۳۳۰ نفر نیز مجری ساختمانی هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی با بیان اینکه پارسال ۷۸۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در سازمان نظام مهندسی استان ثبت شده است اظهار کرد: از این مقدار ۴۴۰ هزار متر مربع مربوط به شهرستان بیرجند است.

او همچنین در خصوص هزینه‌های نظام مهندسی گفت: بر اساس اعلام راه و شهرسازی هم اکنون هزینه تمام شده مسکن برای طبقه یک و ۲ برای هر متر مربع ۳ میلیون تومان و برای ساختمان ۵ طبقه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که هزینه نظام مهندسی در بحث خدمات و طراحی برای طبقه یک و دو از این مبلغ ۴.۱۷ درصد و برای طبقه پنجم ۴.۲۹ درصد است که در مجموع هزینه نظام مهندسی نیز به ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر ساختمان نمی‌رسد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور