#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در این استان نیمه ماه رمضان برگزار می‌شود و باید همه ظرفیت‌های اداری و مردمی برای برگزاری مطلوب این مراسم به‌کار گرفته شود.

محمدرضا طالبی روز یکشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن گلریزان ستاد دیه استان خراسان جنوبی افزود: همه ظرفیت‌های اداری، خیرین و مردمی برای برگزاری جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌ها پای کار بیاید تا در سال جاری بیشترین تعداد آزادی زندانیان را در استان داشته باشیم.

وی گفت: ماه مبارک رمضان جامعه و افراد از لحاظ معنویت در سطح بالایی قرار دارند که باید با بهره‌گیری از این فرصت جشن گلریزان به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در جوامع انسانی افرادی داریم که ممکن است به دلایل مختلف دچار خطا شوند و این افراد شاید به دلیل سوء‌مدیریت‌ها و سهل‌انگاری‌ها دچار غفلت شوند که در پی این سهل‌انگاری، پرونده‌‍ای در مراجع قضایی تشکیل شده و فردی به زندان افتاده است.

وی با اشاره به اینکه اسم زندان فشار روحی و روانی و معیشتی زیادی را به فرد زندانی و اعضای خانواده او تحمیل می‌کند افزود: باید در سال جاری تلاش کنیم با افزایش مشارکت‌های مردمی زندانیان بیشتری را از بند زندان آزاد کنیم چرا که در این ماه پر خیر و برکت نزد خداوند متعال ارزش بالایی دارد.

طالبی از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست تا زمان برگزاری جشن گلریزان برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی لازم را دنبال کنند.

وی با اشاره به برنامه برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌های استان گفت: فرمانداران نهایت همکاری و اهتمام ویژه در این امر خیرخواهانه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت صنایع، اصناف و سرمایه‌گذاران برای مشارکت در آزادی زندانیان افزود: انتظار داریم شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق اصناف استان در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین اداره کل ورزش و جوانان از ظرفیت تمامی هیات‌های ورزشی در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای برگزاری جشن گلریزان استفاده کند.

طالبی گفت: شهرداری بیرجند نیز در زمینه تبلیغات محیطی نهایت همکاری را با ستاد دیه استان داشته باشد.

وی افزود: انتظار ما از منطقه ویژه اقتصادی استان این است که حمایت مالی سرمایه‌گذاران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را اخذ کند و این مجموعه هم در زمینه برگزاری جشن گلریزان حمایت مالی لازم را انجام دهد.

بنابر اعلام ستاد دیه خراسان جنوبی ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زندان‌های این استان به سر می‌برند که چشم انتظار کمک مردم و خیرین هستند.