رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هشت هزار و ۸۵ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در این استان اجرایی شده است.

مهدی جعفری روز یکشنبه  افزود: همچنین در این مدت هشت هزار و ۲۵۰ متر کانال آبیاری و لوله‌گذاری در استان اجرا شده است.

وی از اجرای سه هزار و ۳۷۹ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تا پایان بهمن ماه کسب کرد و در مجموع رتبه اول کشور در اجرای کل سامانه‌های نوین آبیاری را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: به ازای هر هکتار آبیاری کم‌فشار حداکثر ۱۹ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر ۵۴ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۳۸ هزار و ۴۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌ و در حال حاضر ۹ هزار و ۴۴۱ هکتار پروژه آبیاری نوین در حال اجرا است.

جعفری گفت: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۹۰ رشته قنات با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی مرمت و احیا شده و در این مدت ۱۵۶ باب استخر ذخیره کشاورزی احداث شده است.

وی از رفع تداخل اراضی به میزان ۸۰ هزار و ۵۴۷ هکتار در یک سال و نیم گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۷۳۰ هزار و ۲۲۰ تن محصولات زراعی و ۱۹۶ هزار و ۱۱۶ تن محصولات باغی در استان خراسان جنوبی تولید شده است.