مدیر مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۳ متکدی در شهر بیرجند با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری و برای ساماندهی به مجتمع فوریت‌های اجتماعی این شهرداری منتقل شدند.

منصوره امیرآبادی  داشت: از این تعداد ۹۱ نفر مرد و ۷۲ نفر زن بودند که در بین آنها ۲ متکدی حرفه‌ای وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه بعد از جمع‌آوری متکدیان کار ساماندهی آنها انجام می‌شود گفت: از ابتدای امسال ۲۸ متکدی به خانواده‌هایشان و ۱۹ نفر به سازمان بهزیستی تحویل شده‌اند.

مدیر مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند ادامه داد: از این تعداد ۴۵ نفر از استان‌ها و یا شهرستان‌های دیگر بودند که به محل سکونت اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز باند تکدی‌گری در شهر بیرجند شناسایی نشده است اظهار داشت: سه کودک کمتر از ۱۸ سال و ۱۴ متکدی معتاد نیز برای درمان به مراکز اقامتی ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.

امیرآبادی با بیان اینکه ۲۷ متکدی برای بررسی و حمایت به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی شدند گفت: ۲۵ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده اتباع بیگانه بودند که به اداره کل اتباع و اداره مهاجرت استانداری خراسان جنوبی تحویل شده‌اند.

وی یادآور شد: طرح جمع‌آوری متکدیان به صورت روزانه در سطح شهر بیرجند انجام می‌شود اما چنانچه شهروندان موردی از تکدی‌گری در هر نقطه شهر مشاهده کردند با شماره ۳۲۲۱۲۲۶۲ و یا ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

مدیر مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند با بیان اینکه افراد پذیرش شده در این مجتمع از سه وعده غذای گرم بهره‌مند می‌شوند گفت: همچنین استحمام و نظافت هم جزو خدمات این مرکز بوده و افراد از زمان تحویل تا موقعی که وضعیت آنها تعیین تکلیف شود اجازه اقامت دارند.

وی افزود: طرح روزانه جمع‌آوری متکدیان به خصوص در ساعات پایانی شب با جدیت اجرا می‌شود و به همین صورت توانسته‌ایم در ۱۰ سال اخیر آمار متکدیان شهر را کنترل کنیم که افزایش پیدا نکند.