معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این کنگره آثار خود را به آدرس www.jdkhj.ir(بخش رویدادها) ارسال کنند.

حمید مرادی، امروز دوشنبه ۲۹ دی به خبرنگاران گفت: کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی به همت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی در چهار بخش اصلی، فرعی، ویژه و جنبی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل شعر کلاسیک، شعر نو، سپید، نیمایی و آزاد است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش فرعی در قالب خوشنویسی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور و … است، افزود: بخش ویژه نیز شامل مقالاتی در زمینه سیری در اندیشه، کلام و اشعار ابن حسام خوسفی، باورهای عامیانه در شعر ابن حسام، باورهای نجومی در شعر ابن حسام، تشیع در شهر ابن حسام، نحوه زندگی و ساده زیستی در شعر ابن حسام، زیارت در دیوان ابن حسام و موسیقی در شعر ابن حسام است.

مرادی بیان کرد: در بخش جنبی موضوعات محیط زیست، سلامت و آسیب‌های اجتماعی درنظرگرفته شده که علاقمندان می‌توانند آثار خود را در زمینه طبیعت، عشق، گذشت، مهربانی و شعر با موضوع سلامت به دبیرخانه این کنگره به آدرس www.jdkhj.ir(بخش رویدادها) ارسال کنند.

وی، هدف از برگزاری این کنگره را معرفی ابن حسام به عنوان‌ شاعر بلندآوازه و اولین سراینده اشعار آیینی، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر ادبی، هنری و علمی، تقویت روحیه خودباوری در قالب خلاقیت‌های هنری‌، ایجاد تعامل بین شاعران و ایجاد بستری مناسب برای تقویت تفکر خلاق در قالب خلاقیت‌های ادبی و هنری عنوان کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه اشعار باید در قالب فایل word باشد،  ادامه داد: علاقمندان می‌توانند حداکثر پنج اثر را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و توجه داشته باشند که اشعار ارسالی نباید در هیچ جشنواره یا کنگره‌ای شرکت داده و یا داوری شده باشد.

مرادی با بیان اینکه به برگزیدگان جوایزی ارزنده اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۳۰ بهمن ماه بوده و در صورت وجود شرایط مناسب، برنامه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.