معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع برای انتشار اخبار خوب و امیدبخش تحت عنوان “تا اوج” با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان تهیه شود.

 سید محمدرضا طالبی در چهل و پنجمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به برنامه شورای اطلاع‌رسانی دولت برای انتشار اخبار خوب و امیدبخش پیرامون دولت به همراه پاسخ به شبهات افزود: طرح استانی “تا اوج” برای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت سیزدهم باید تهیه شود تا با نهایی شدن آن به منظور انجام اقدامات لازم برای دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها ارسال شود.

وی بیان کرد: در این زمینه ضمن تعامل با رسانه‌ها باید از ظرفیت روابط عمومی‌های استان نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه اسفند امسال ۲ انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را داریم، دشمن از چند ماه قبل همه توان خود را برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است سلامت و امنیت انتخابات را خدشه‌دار کند افزود: دشمن به دنبال ایجاد یأس و نا امیدی در کشور است لذا همه مسئولان و رسانه‌ها وظیفه سنگینی دارند که امیدآفرینی را در دستور کار قرار دهند.

طالبی گفت: درخواست مقام معظم رهبری برای جهاد تبیین اهمیت بسیاری در این زمینه دارد و مسئولان هرچند در بین گروه‌های مختلف مردم حضور دارند اما باید خدمات ارائه شده را برای مردم بیان کنند تا آنان از همه اقدامات مطلع شوند.

وی با یادآوری اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های بین‌المللی، ملی و استانی انجام شده است افزود: مسئولان باید به موقع کارهای انجام شده را به رسانه‌ها منتقل کنند و رسانه‌ها نیز با امانتداری آنها را بازگو کنند که نتیجه آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: در کشور و در سطح محدودتر در شهر بیرجند با پدیده کشف حجاب مواجه هستیم و مطالبه مردم از مسئولان حل این مشکل است.

وی اظهار داشت: قانونگذار برای این جرم، مجازاتی مشخص کرده لذا باید با این معضل برخورد لازم انجام شود و اقدامات فرهنگی نیز برای آگاهی بخشی در دستور کار باشد.

طالبی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی حضور مردم در ماه محرم و اربعین افزود: سه مرحله عملیاتی قبل، حین و بعد از مراسم اربعین برای اطلاع‌رسانی مطلوب مدنظر است و رسانه‌ها باید قبل از مراسم نحوه حرکت و خدمات‌رسانی به زائران را اطلاع‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: دشمن در قالب جنگ ترکیبی به این موضوع ورود کرده تا از اجتماع بزرگ مردمی حول مذهب شیعه جلوگیری کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی بعد از حج ابراهیمی بزرگترین اجتماع مسلمانان است گفت: رسانه‌های داخل باید برای پاسخگویی به شبهات جریان‌های تکفیری اقدام کنند ضمن آنکه صحنه‌های باشکوه حضور مردم را منعکس کرده و بعد از مراسم نیز نتایج این اجتماع بزرگ را تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت مواکب حوزه مجازی در ستاد اربعین استان مصوب خواهد شد گفت: به اذعان مسئولان عراقی بیشترین خدمات را موکب‌های خراسان جنوبی به ویژه در شهر کاظمین ارائه می‌کنند و برای میزبانی از زائران پاکستانی در خراسان جنوبی نیز ۶ موکب از نهبندان تا خضری دشت بیاض فعال خواهند بود.

طالبی با اشاره به دستور کار دیگر این نشست درباره گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: در جلسه‌ای با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دعوت از نمایندگان رسانه‌های فعال استان، پیشنهادهای مربوط به گرامیداشت روز خبرنگار ارائه تا بر این اساس برنامه‌های کیفی به این مناسبت اجرا شود.

وی با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران در استان پیگیری شده است از دبیر شورا خواست مطابق ضوابط تعدادی از مسئولان رسانه‌های فعال خراسان جنوبی به عنوان مدعو در جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان دعوت شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: به مدیران اعلام کرده‌ام خبرنگاران در جلساتی که برای انعکاس آن حضور می‌یابند، یک عضو محسوب می‌شوند و باید از نظرات ‌آنها استفاده شود چون آگاه و با مردم در ارتباط هستند.

چهل و پنجمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان امروز با دستور کار “بزرگداشت شهید صارمی و روز خبرنگار” و “طرح مصوبات کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین حسینی” در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور