#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: طبق درخواست وزارت کشور مقرر شده موجودی اقلام و کالاهای اساسی استان همچنین مشکلات و کمبودهای موجود در این ایام به‌صورت روزانه به این وزارتخانه منعکس و پیگیری شود.

 جواد اشرفی  در نشست فوق‌العاده تنظیم بازار استان ضمن تبیین جوانب طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی برای خرید کالاهای یارانه‌ای افزود: طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی، مورد توافق سران نظام است.

وی گفت: این طرح که با توافق و حمایت قوای سه‌گانه و سران نظام همراه است، باید با همکاری و برنامه‌ریزی لازم به شکل مناسب در استان اجرا شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح با عنوان “مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها” اجرا می‌شود افزود: ضرورت دارد وضعیت و موجودی کالاهای اساسی در استان به‌صورت روزانه و مستمر رصد شود تا مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز مردم به وجود نیاید.

وی ضمن بیان برخی ملاحظات و الزامات همچنین تمهیدات اجرای این طرح اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و لزوم رصد و پیگیری مستمر وضعیت بازار در این ایام مقرر شده جلسات کمیسیون تنظیم بازار استان و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار به‌طور روزانه برگزار شود.

اشرفی تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات و اقدام در راستای رفع آنها از مهمترین دستور کارهای کمیسیون تنظیم بازار استان طی این مدت خواهد بود.

وی گفت: با اجرای طرح اصلاح یارانه نان، قیمت نان در استان هیچ تغییری نمی‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح اصلاح یارانه نان، مردم قرار نیست هزینه‌ای بابت این تغییر شیوه پرداخت کنند و کیفیت نان تحویلی به مصرف‌کنندگان نیز ارتقا خواهد یافت.

وی با تاکید مجدد بر اینکه قیمت نان سنتی در استان افزایش پیدا نمی‌کند افزود: طبق شیوه‌نامه‌ای که وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند، نرخ نان به همین قیمت فعلی و بدون تغییر، به دست مردم خواهد رسید.

اشرفی با بیان اینکه طرح اصلاح یارانه نان با همکاری حدود ۷۰۰ نانوایی در سراسر استان اجرا خواهد شد اظهار داشت: براساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، یارانه‌ها به‌صورت هدفمند به نانواها داده می‌شود.

وی گفت: آرد به اندازه کافی در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده تا مردم هیچ گونه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

همچنین در نشست کمیته‌های اقدام مشترک تنظیم بازار استان‌ها، روند اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها تشریح شد.

نشست کمیته‌های اقدام مشترک تنظیم بازار استان‌ها امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه‌های مرتبط استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و برخی مسوولان کشوری همراه بود، برنامه‌ها و اقدامات مربوط به پرداخت یارانه مستقیم برای خرید کالاهای یارانه‌ای تبیین و بررسی شد.

بنابر این گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در این نشست بر ضرورت اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص و اقناع‌سازی و آمادگی جامعه برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد.

کوشش‌تبار متذکر شد: لازم است وضعیت موجودی کالاهای اساسی و ضروری در استان‌ها به‌صورت روزانه و مستمر رصد شود تا مشکل و کمبودی در تامین این اقلام برای مردم به وجود نیاید.

وی بر اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی مورد نظر و آمادگی کامل استان‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد و از معاونین هماهنگی امور اقتصادی و امنیتی و انتظامی استانداری‌های سراسر کشور خواست همه توان و ظرفیت خود را برای اجرای مناسب این طرح به‌کار گیرند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز در ادامه آمادگی استان‌ها در اجرای این طرح و اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی به منظور جلوگیری از هرگونه تبعات امنیتی و اجتماعی احتمالی را خواستار شد.