مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از فردا در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

محمد واقعی، امروز جمعه ۳۱ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد ماه در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: ثبت نام بصورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود و امسال برای پایه اول و ششم معلم جذبی خواهیم داشت.

واقعی در مورد حضور کادر اجرایی در مدارس اظهار کرد: کادر اجرایی حضورشان در مدارس اجباری می‌باشد و مثل سایر ادارات دولتی با کمترین تعداد در مدارس حضور می‌یابند تا وضعیت دانش آموزان را رصد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به حضوری بودن امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم تصریح کرد: در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در برخی دروس، امتحان حضوری برگزار می شود.

وی از افتتاح ۱۵۸ پروژه خیر ساز تا مهر ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: غیر از مرکز استان، در سایر شهرستان‌ها کمبود فضای آموزشی با این پروژه‌ها کم رنگ‌تر می‌شود.

واقعی با اشاره به وجود ۱۸ هزار و ۲۰ دانش آموز فاقد تبلت و گوشی در استان که به شبکه شاد دسترسی ندارند، بیان کرد: ۵۱۶۹ تبلت با کمک استانداری خراسان جنوبی، ۵۰۰ تبلت و گوشی با کمک مرکز آمار ایران و تعدادی با کمک خیرین و همکاران آموزش و پرورش استان تهیه شده و در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نمانده است، یادآور شد: از طریق آموزش حضوری، چاپ درسنامه و… توانستیم این کمبود را پوشش دهیم.