مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در بازدید صبح امروز از اردوی جهادی روستای خسرو آباد شهرستان درمیان از برگزاری اردوی جهادی ارایه خدمات فنی و مهندسی به مردم مناطق محروم و روستایی استان در دهه فجر خبر داد.
خوش آیند مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای استان در بازدید از اردوی جهادی روستای خسرو آباد شهرستان درمیان با اعلام این خبر گفت: رویکرد گروه جهادی فنی و مهندسی، ارائه خدمات رایگان به مردم نیازمند و مناطق محروم است. وی افزود این برنامه درراستای خدمت رسانی به مناطق محروم و با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی به مردم، رفع برخی از مشکلات روستائیان محروم و سالمند، کمک به اقشار آسیب پذیر ، ترویج فرهنگ مهارت آموزی ، آشنایی مربیان با نیازهای واقعی بازار کار، توسعه روحیه مشارکت جویی و ایثاردر کارکنان، ایجاد نشاط و امید در روستاییان، صرفه جویی در هزینه و وقت روستائیان، نیازسنجی آموزش های روستایی و برنامه ریزی آموزشی برای این مناطق انجام می شود.
خوش آیند با اشاره به روند برگزاری اردو های جهادی فنی و مهندسی آموزش فنی و حرفه ای گفت: تیم اردوی جهادی خدمات فنی و مهندسی در ۱۰ رشته برق، تعمیر وسایل گازسوز، تعمیرلوازم خانگی، جوشکاری، تاسیسات و لوله کشی، خیاطی، پیرایشگری، دوزندگی خیاطی و تعمیر لباسی مردانه و زنانه، تاسیسات مکانیکی، تعمیر لوازم صوتی و تصویری ساماندهی شده اند و بر اساس نیاز سنجی مطابق با نیاز روستا تعدای از این تیم ها به روستا ها اعزام می شوند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته بیان کرد: در سال ۹۸ این طرح در مناطق محروم و روستایی کلیه شهرستانهای استان اجرا شده که هزار و ۶۵۰ نفر خدمات دریافت کرده اند و در سالجاری نیز در مناطق روستایی ۳ شهرستان قاین، درمیان و سربیشه خدمات فنی و مهندسی به بیش از ۳۰۰ نفر از روستاییان این مناطق ارایه گردیده است. خوش آیند افزود به مناسبت دهه مبارک فجر این خدمات در کلیه شهرستانهای استان به روستاییان ارایه خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان در پایان اظهار کرد: حضور گروه جهادی در روستا باعث می‌شود افرادی که به مهارتی علاقه دارند شناسایی شده و برای آموزش در آموزشگاه‌های سطح شهر معرفی شوند که در نهایت منجر به اشتغال افراد خواهد شد.
در ادامه فرماندار درمیان با تشکر از اقدامات آموزش فنی و حرفه ای این اقدامات را باعث خوشحالی مردم و دلگرمی آنها به خدمات دولت و مسولین عنوان نمود. مهدی هنری مسول بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم روستا ها و مناطق محروم از الویت های بسیج سازندگی می باشد گفت: اردو های جهادی خدمات فنی و مهندسی برای اولین بار توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان صورت پذیرفت و از ابتکارات آموزش فنی و حرفه ای می باشد. در ادامه امام جمعه شهرستان درمیان ضمن تقدیر از مسولین آموزش فنی و حرفه ای استان این خدمات را قابل تقدیر دانست.
شایان ذکر است در روستای خسرو آباد بیش از ۷۰ نفر از خدمات آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شدند.