?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت نخبگانی در اجرای موفق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تأکید کرد.
محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: لازم است در بحث تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ظرفیت علمایی و نخبگانی بهره ببریم تا بحث فرزند آوری بر اساس آموزه های دینی برای مردم تشریح گردد .
?وی با تأکید بر این که یکی از عوامل مؤثر در اجرای موفق طرح های کلان، گفتمان سازی است، تصریح کرد: در این خصوص باید متولیان امر نظیر صدا و سیما و سایر رسانه ها اقدامات لازم را به ویژه در فضای مجازی پر شتاب انجام دهند تا مردم به قوانین آشنا شوند.
?به گفته وی؛ آشنایی مردم با قوانین مطالبه گری آنها را به دنبال خواهد داشت.
?معاون سیاسی استاندار با اشاره به این که در راستای تشریح ایرادات وارده بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جلسه ای با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: لازم است در آن جلسه، متولیان اجرای این قانون اشکالات مترتب بر آن را به صورت شفاهی و کتبی ارائه نمایند.
?طالبی ادامه داد: هدف از اجرای این جلسه این است که پیگیری های لازم درخصوص رفع اشکالات وارده بر قانون، در دستور کار نمایندگان قرار گیرد .
?وی متذکر شد: در قوانین مصوب نباید همه کشور یکسان دیده شود و حتی الامکان بازخوردهای اجرای قانون نیز مورد واکاوی دقیق قرار گیرد.
?معاون استاندار با تأکید بر ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی با زوجین جوان در راستای کاهش هزینه های ازدواج گفت: دستگاه های اجرایی می بایست تالارها و رستوران های در اختیار خود را با تخفیف ویژه در اختیار مشمولین این طرح قرار دهند.
?طالبی از ضرورت ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی درخصوص اجرای قانون جوانی جمعیت گفت و تأکید کرد: به منظور راستی آزمایی گزارش های ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی مرتبط و شبکه بانکی در راستای پرداخت تسهیلات به مشمولین این طرح ، نظارت های جدی و سرزده در دستور کار قرار گیرد.
?وی متذکر شد: دستگاه های اجرایی متولی امر، طرح های پیشنهادی خود در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ارائه نمایند تا جهت استفاده به وزارت کشور ارسال گردد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور