#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای عقب نماندن در رقابت‌های بین استانی باید تصمیمات ما بدون خطا باشد و بهترین راه، اتخاذ تصمیم عالمانه از رهگذر پیوند دانش و تجربه است.

جواد قناعت روز یکشنبه در هفدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: حکمرانی و مدیریت امور در فضای امروز کشور بیش از هر چیزی نیازمند دانش، علم‌ و تجربه بازنشستگان است، همانطور که افزاط و تفریط کار قابل قبولی نیست صرف دانش یا تجربه نیز کفایت نمی‌کند بلکه پیوند بین این دو کارگشا است.

وی گفت: در شرایطی به سر می‌بریم که فرصت برای خدمت‌رسانی به مردم کوتاه است و بازنشسته‌ها مسیر صحیح حرکت برای افق‌های پیشرفت را نشان‌ می‌دهند، نیروهای جوان، با دانش، تحصیلکرده و با انگیزه و توان بالا نیز وقتی تجربه و دانش بازنشستگان را داشته باشند، موفقیت‌های چند برابری خواهند داشت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: براساس آموزه‌های اسلامی اگر اندیشه، تجربه و سابقه مدیریتی بازنشستگان در کنار توان و انرژی بالای جوانان قرار بگیرد کار مضاعف شده و موفقیت‌ها چندین برابر می‌شود.

وی بیان کرد: بازنشستگان جزو سرمایه‌های مهم استان محسوب می‌شوند بنابراین مدیران باید قدردان این قشر باشند و از توان و تجربه آنان در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

قناعت از بازنشستگان به عنوان مشاوران امین و ‌مجرب یاد کرد و گفت: استفاده از تجربه بازنشسته‌ها در تصمیم‌گیری‌ها دستگاه‌های اجرایی، کمک‌کننده و ضروری است.

وی اضافه کرد: این همایش به پاس زحمات بازنشستگان و به منظور احترام، کرامت و حفظ شأن و جایگاه شما و نقش ارزنده‌ای که در گذشته داشته و در آینده خواهید داشت، برگزار شد که کمترین و جزئی‌ترین کار است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بازنشستگان ادراک محیطی بالایی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند که ناشی از پیوند بین تجربه و علم است و در بیش از سه دهه معرفت که در دوران خدمت کسب کرده‌اند، می‌توانند به عنوان یک فرد مهم مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

وی افزود: برای ایجاد نشاط و پویایی به‌ویژه ارتقای سطح سلامت بازنشستگان، باید دستگاه‌های اجرایی متولی برنامه سالانه داشته و پیگیر امور باشند.

قناعت با اشاره به اجرای نظام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مساله جزو قوانین کشوری بوده و نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است اما درخصوص بخشی که مربوط به استان است دستگاه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند و برای اجرا منتظر تصمیم دولت و مجلس هستیم.

وی بر لزوم سرکشی و دیدار با بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و افزود: یکی از اقدامات خوب معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، سرکشی از بازنشستگان است که باید در دستور کار سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در نخستین جلسه شورای اداری استان این فرصت را در اختیار یکی از نمایندگان بازنشستگان قرار می‌دهیم تا نسبت به ارائه مشکلات و مسائل مربوط به این قشر اقدام کند.

وی افزود: در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود درباره مسائل مربوط به بازنشستگان و رفع مشکلات تصمیم‌گیری خواهد شد.

قناعت اظهار داشت: همچنین برای برخی موضوعات مدنظر بازنشستگان استان جلسه‌ای با محوریت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تشکیل می‌شود که مسائل مربوط به داخل استان پیگیری و درخصوص مسائل مربوط به خارج از استان نیز در قالب مکاتبه با امضای استاندار موارد بررسی می‌شود.

در این آیین ۶ نفر از بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و ۲۱ نفر از  برگزیدگان جشنواره‌های ورزشی تجلیل شدند.