#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: بستری بیماران تنفسی در استان از ۳۵۱ نفر در روز شنبه این هفته به ۴۲۰ نفر در روز یکشنبه و امروز به ۴۴۷ نفر رسیده که نشان از افزایش ۲۷ درصدی بیماران دارد.

غلامرضا شریف‌زاده  درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در خراسان جنوبی افزود: بیماران بستری کرونا مثبت روز شنبه ۲۰۰ نفر، یکشنبه ۲۳۷ نفر و امروز ۲۶۴ نفر بود که ۳۲ درصد در مدت سه روز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین موارد مثبت کرونایی در استان روز شنبه ۴۵۳ نفر، یکشنبه ۴۸۲ نفر و امروز ۵۶۸ نفر بود که نشان از افزایش ۲۵ درصدی دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر هفت شهرستان نهبندان، بیرجند، زیرکوه، قاینات، فردوس، بشرویه و طبس قرمز( خیلی پرخطر)، شهرستان‌های سربیشه و درمیان نارنجی( متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف و سرایان در وضعیت زرد (کم خطر) قرار دارند.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های ولی عصر(عج) بیرجند، شهدای قاین، مصطفی خمینی طبس، آتشدست نهبندان، بیمارستان حضرت رسول فردوس و زیرکوه از ظرفیت کامل برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌کنند و برخی بخش‌ها به ویژه در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند نیز به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

شریف زاده عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۵۰ تا ۵۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و تا زمانیکه این میزان به بالای ۸۰ درصد نرسد وضعیت کنترل نخواهد شد.

وی با اشاره به آغاز دهه محرم و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یادآور شد: هرچند گفته شده دستورالعمل‌ها رعایت خواهد شد اما مردم باید خودشان ناظر بوده و دقت کافی داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در موج پنجم کرونا میانگین سنی بیماران و متوفیان کرونا نسبت به پیک چهارم کاهش یافته است.

وی افزود: میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا نسبت به پیک چهارم کمتر است اما میانگین روزانه چهار نفر است که نسبت به جمیعت استان رقم بالایی است.

شریف زاده بیان کرد: در حال حاضر وضعیت خراسان جنوبی نسبت به استان سیستان و بلوچستان بدتر و نسبت به خراسان رضوی بهتر است اما به لحاظ جمعیت وضعیت خوبی نداریم که اگر این روند افزایشی ادامه داشته باشد حتما در بیمارستان‌ها با چالش مواجه خواهیم شد.