#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تزریق واکسن ایرانی “کوو برکت” در کنار واکسن‌های دیگر برای گروه هدف بالای ۷۰ سال در دستور کار قرار گرفت.

محمد دهقانی  درباره واکسن ایرانی کوو برکت که توزیع آن در کشور آغاز شده است اظهار داشت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تزریق این واکسن مانند سایر واکسن‌ها مثل سینوفارم به گروه‌های هدف که اعلام می‌شود، بلامانع است و می‌توانیم تزریق را انجام دهیم.

وی افزود: محدودیتی برای تزریق واکسن اعلام نکردند لذا برای افرادی که به مراکز ما مراجعه می‌کنند و گروه هدف هستند یعنی گروه سنی بالای ۷۰ سال که در حال حاضر تزریق واکسن برایشان انجام می‌شود، تزریق واکسن ایرانی هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: البته تعداد واکسن ایرانی که به دست ما رسیده هنوز محدود است و در پارت اول هزار دوز و اخیرا هم ۵۰۰ دوز واکسن کوو برکت تحویل ما شده است.

وی بیان کرد: به تدریج میزان واکسنی که به استان‌ها و دانشگاه‌ها تحویل خواهد شد، افزایش قابل توجهی خواهد داشت و براساس گروه‌های سنی هدف که اعلام می‌شود، از جمله واکسن‌هایی که در دستور کار تزریق قرار می‌گیرد، واکسن کوو برکت نیز خواهد بود.